پس از تاخیر حدود ۳۰ ساعته نتایج نخستین فروش یکپارچه خودرو مشخص شد

در صورتیکه قرعه کشی نخستین دوره از مرحله فروش و تخصیص خودرو دوشنبه هفته جاری انجام و قرار بود، نتایج ۱۰ بامداد روز گذشته( ۱۰ خرداد) منتشر شود، با تاخیرهای پیش آمده که قریب به ۳۰ ساعت شد، بالاخره نتایج مشخص و بر روی سایت رسمی سامانه پکپارچه تخصیص خودرو بارگذاری شد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، در حالی که از ۹ بامداد روز گذشته (سه شنبه) ثبت نام کنندگان در مرحله نخست از فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص منتظر اعلام نتایج بودند، بالاخره لحظاتی پیش، نتایج اعلام و اسامی برندگان بر روی سایت این سامانه به آدرس sale.iranecar.com بارگزاری شد.
ثبت کنندگان می توانند با وارد کردن کدرهگیری یا کدملی خود در کادر مشخص شده، از نتایج قرعه کشی باخبر شوند.

آنطور که اطلاع رسانی شده است، برندگان این طرح بعد از آماده سازی برنامه های فروش توسط شرکت های خودروسازی، می توانند به مدت سه روز کاری نسبت به پرداخت وجه خودرو مطابق قیمت های اعلامی اقدام نمایند.
زمان و نحوه پرداخت وجه خودرو بوسیله سایت خودروساز اطلاع رسانی خواهد شد؛ بر این اساس ثبت کنندگان بعد از آنکه از برنده شدن خود اطلاع پیدا کردند، بایستی دیگر موضوع را از جانب سایت های خودروساز پیگیری کنند. خودروسازان نحوه و زمان گرفتن وجه خودرو را اعلام خواهند کرد و منتخبان می توانند اقدامات لازم شامل واریز وجه و… انجام دهند.
سازمان حمایت نیز در اطلاعیه خود در این رابطه اعلام نموده است: در این پروسه که بمنظور ثبت نام، قرعه کشی و اعلام اسامی افراد با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و راستی آزمایی های ثبت نام کنندگان انجام شده است، نحوه پرداخت هزینه های در رابطه با خرید هر خودرو نیز بوسیله درگاه الکترونیکی شرکت مربوط انجام می شود. در این مرحله تمامی واجدین شرایط از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۲ (پنجشنبه) به مدت سه روز کاری تا اختتام ساعت ۲۴ روز سه شنبه (۱۷ خرداد ماه) مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز وجوه اقدام نمایند.
طبق اعلام، مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این دوره چهار میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۵۲ نفر متقاضی خرید خودرو ثبت نام کرده اند که از این تعداد سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر نیز در طرح پشتیبانی از خانواده و جوانی ثبت تقاضا داشته اند. مجموع ظرفیت در نظر گرفته شده در خودرو های عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ دستگاه بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع شامل فروش فوری، فروش فوق العاده، طرح جوانی جمعیت، فروش های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید ارائه شد.
شایان ذکر است، بعد از یک هفته از اتمام مهلت ثبت نام در طرح یکپارچه تخصیص خودرو، دوشنبه هفته جاری (۹ خرداد ماه) قرعه کشی طرح ها اجرا شد. طبق قول وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بود اسامی منتخبان ساعت ۹ بامداد روز گذشته (سه شنبه) بر روی سایت سامانه منتشر شود؛ اما نهادهای نظارتی همچون وزارت صمت برای احراز هویت مشتریان خصوصاً در طرح جوانی جمعیت، به فرصت بیشتری نیاز داشتند و روز گذشته، ضمن عذرخواهی اعلام نمودند که اعلام اسمی منتخبان با تاخیر خواهد بود.
یادآوری می شود، سه شنبه هفته گذشته (۲۷ اردیبهشت ماه) اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با عرضه محصولات شش خودروساز دولتی و خصوصی به مدت یک هفته (تا ۹ بامداد سه شنبه ۳ خردادماه) اجرائی کرد. بعد از اختتام مهلت ثبت نام و مشارکت در نخستین طرح فروش یکپارچه خودرو در قالب سامانه فروش، قرعه کشی این مرحله از فروش خودرو ها دوشنبه (۹ خردادماه) انجام شد.
سپس اعلام شد: “نتایج تخصیص خودرو بوسیله سامانه تخصیص یکپارچه خودرو، ساعت ۹ بامداد ۱۰ خردادماه، اعلام خواهد شد. “؛ اما این اتفاق نیفتاد و در حالی که همه ثبت کنندگان منتظر اعلام نتایج بودند، یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه اعلام نمود: “نظر به لزوم صیانت از حق مصرف کنندگان و افزایش دقت در موضوع صحه گذاری ثبت نام کنندگان که توسط سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می شود، زمان برخی استعلام ها طولانی شد. تلاش ما این است که ظرف ۲۴ ساعت آینده نتایج اعلام گردد و اسامی منتخبان بر روی سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو قرار خواهد گرفت. ساعت دقیقی را برای فردا اعلام نمی کنیم؛ چونکه استعلام ها به شدت درحال پیگیری است. “