استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛ آمادگی خراسان رضوی برای توسعه روابط اقتصادی با فنلاند

به گزارش اجاره مشهد ـ استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: روابط ایران و فنلاند روابط قدیمی است و از روابط گسترده با فنلاند استقبال می نماییم.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، یعقوبعلی نظری در دیدار با سفیر کشور فنلاند در ایران اظهار نمود: این استان ظرفیت های خوبی در بخشهای مختلف همچون کشاورزی، صنعتی و معدنی دارد و آمادگی گسترش روابط با سایر کشورها نظیر فنلاند را داریم.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: به رغم تحریم های آمریکا روابط اقتصادی و تجاری خوبی با همه کشورها داریم و با خنثی سازی تحریم ها این روابط گسترش یافته است.
وی اظهار داشت: با کشورهای اروپایی هم توسعه روابط داشته ایم و امیدواریم ملت ها و کشورها بر مبنای استقلال بتوانند با یکدیگر روابط برقرار کنند و بر طبق این استقلال، روابط بهتری با کشورهای مختلف در حوزه اقتصادی و کشاورزی برقرار شود.
نظری بیان نمود: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همه کشورهاست و امیدواریم این سفر مقدمه ای برای توسعه روابط با فنلاند باشد.
استاندار خراسان رضوی در مورد اتباع افغانستانی هم اظهار داشت: در استان میزبان پناهجویان زیادی از افغانستان هستیم، پذیرایی از پناهندگان وظیفه همه کشورهاست و امیدواریم فنلاند هم در این عرصه همکاری داشته باشد.
توسعه ارتباطات اقتصادی ایران و فنلاند
سفیر فنلاند در تهران هم اظهار داشت: فنلاند عضو اتحادیه اروپا و تحت تاثیر سیاست این اتحادیه است و حفظ روابط حسنه با جمهوری اسلامی از اهداف سیاستمداران این کشور است.
“کاری کاهیلوتو” افزود: توسعه ارتباطات اقتصادی هم مدنظر است، در این راه همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و فنلاند در تهران را داریم که تأثیرگذار است.

منبع: