نماینده خمینی شهر: طرح توزیع عادلانه یارانه ها به نفع مردم است

به گزارش اجاره نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «یقیناً طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نفع مردم و مبحث مورد اجماع حاکمیت است».

محمدتقی نقدعلی در گفتگو با ایسنا با تکیه بر این که اساسا ثمرات اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها بسیار زیاد است ضمن اشاره به حذف یارانه آرد در بخش صنعت اظهار نمود: آرد صنف و صنعت تا روز گذشته به قیمت ۲۴۰۰ تومان به کارخانه های بیسکوئیت سازی، شیرینی سازی، شکلات سازی و تولید ماکارونی داده می شد؛ تحویل گندم و آردی که پای دولت ۱۵-۱۰ هزار تومان تمام شده به قیمت ۲۴۰۰ تومان رانتی ۱۴-۱۳ هزار تومانی در هر کیلو گندم بود که در جیب کارخانه دار می رفت؛ دو و نیم میلیون تن گندم سالیانه به این شکل داده می شد و مضافاً هم این آرد تبدیل به بیسکوئیت و شکلات و سپس صادر می شد که از این طریق هم سودهای سرشاری را به جیب کارخانه دارها می ریخت.

این نماینده مجلس همینطور درباره تغییر تخصیص ارز ترجیحی برای واردات نهاده های دامی تصریح کرد: از آغاز ورود نهاده های دامی تا رسیدن آنها به درهای مرغداری ده ها فساد، رانت و دزدی اتفاق می افتاد که نظام پرداخت یارانه هوشمندی که امروز در حال اجرا می باشد جلوی همه این ها را خواهد گرفت.

نقدعلی با اشاره به اینکه «ممکن است اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها آثار تورمی داشته باشد اما یقیناً ثمرات بیشتری به همراه دارد»، تصریح کرد: ما پیش روی خودمان دو گزینه نداشتیم بلکه تنها یک گزینه داشتیم؛ اینطور نبود که بگوییم روند حمایت و عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی را ادامه دهیم یا ندهیم. برای سال ۱۴۰۰ اعتبار ۸ میلیارد دلاری جهت عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی پیشبینی کرده بودیم، اما ۱۶ میلیارد دلار خرج شد؛ برای سال ۱۴۰۱ پیشبینی ۲۰ میلیارد دلار برای ادامه عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی شده بود اما چه بسا این رقم به ۳۰ میلیارد دلار می رسید چون در آبکش پر از روزنه یارانه، روزنه های رانت و ناخنک زدن بسیار بود.

وی با تکیه بر ضرورت توجه دولت بر اجرای هر چه با دقت تر طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها اظهار داشت: هر چقدر سامانه ها و سازمان های نظارتی فعالیت دقیق تری داشته باشند، مدیریت و کنترل کیفیت اجرای طرح مطلوب تر می شود و طرح با کمترین آثار تورمی به اجرا درمی آید.

نماینده خمینی شهر در مجلس ضمن اشاره به حمایت ها از طرح اصلاح نظام پرداخت تصریح کرد: یقیناً این طرح به نفع مردم و مبحث مورد اجماع حاکمیت است؛ حتی کسانی که نقدهایی را به مرحله اجرا دارند، شک و شبهه ای نسبت به اصل طرح ندارند.

نقدعلی به بیان سفارش هایی به مردم پرداخت و اظهار داشت: از مردم می خواهم که صبوری و همراهی کنند و بدانند که حاکمیت جز با نیت خیر برای مردم برنامه ریزی انجام نمی دهد.

منبع: