در گزارش اجاره مطرح شد؛ پایانه های فروشگاهی از فرارهای مالیاتی جلوگیری می کند

به گزارش اجاره نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه پایانه های فروشگاهی از فرار مالیاتی جلوگیری می کند، اظهار داشت: هیچ گاه به فکر درآمدهای مالیاتی نبودیم و اتفاقاً بخشی از ضعف های اقتصادی مان به همین حوزه برمی گردد.

علی یزدی خواه در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد رونمایی از سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی اظهار نمود: هر چقدر که ما به سمت شفاف سازی دستگاههای مالیاتی برویم و از سیستم های هوشمند استفاده نماییم و بر اساس اعتماد به اظهار نامه مالیاتی افراد عمل نماییم در جهت توسعه کشور گام برداشتیم.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: بر مبنای آمار موجود در چند ماه اخیر حدود ۲.۲ میلیون نفر مودی و اشخاص حقیقی و حقوقی جدید شناسایی شدند که قبلاً مالیات پرداخت نمی کردند، این مورد نشاندهنده لزوم وجود سیستم های هوشمند همانند پایانه های فروشگاهی در سیستم مالیاتی کشور است.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان نمود: هر مقدار سیستم هوشمند باشد و اظهارنظرهای شخصی و ممیزهای مالیاتی در این عرصه کمتر باشد ما به صحت عمل بیشتری می رسیم. در همه جای دنیا روال این است که کشور با مالیات اداره شود، ما چون کشور نفتی بودیم نفت را می فروختیم و کشور را اداره می کردیم پس هیچ گاه به فکر درآمدهای مالیاتی نبودیم و اتفاقاً بخشی از ضعف های اقتصادی مان به همین حوزه بر می گردد. نفت باید پشتوانه اقدامات عمرانی کشور در بستر توسعه کشور قرار گیرد و نه این که صرف بودجه جاری شود.
وی تصریح کرد: ما برای اداره کشور احتیاج به درآمدهای مالیاتی داریم. البته درآمدی که شفاف باشد. امیدواریم با راه اندازی این سامانه و بکارگیری این پایانه ها بتوانیم از فرارهای مالیاتی جلوگیری نماییم و به شفاف سازی اقتصادی، پیشگیری از رانت کمک نماییم تا در نهایت در جهت عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه گام برداریم.

منبع: