طلای جهانی افزایش یافت دلار عقب نشینی کرد

قیمت طلا امروز – پنج شنبه – با کاهش ارزش دلار و بازدهی خزانه داری ایالات متحده افزایش پیدا کرد، در صورتیکه سرمایه گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در اواخر این هفته بودند که می تواند نشانه های بیشتری در مورد برنامه های افزایش نرخ فدرال رزرو عرضه نماید.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه بامداد به وقت شرقی با ۲.۳ درصد افزایش به ۱۷۶۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۶۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.
در حالی که معیار بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده از بالاترین سطح بیش از یک هفته گذشته سقوط کرد، دلار در مقابل رقبای خود ۰.۱ درصد کم شد و موجب شد طلای دلاری را برای سایر ارزها ارزان تر کرد.
داده ها نشان میدهد که صنعت خدمات ایالات متحده بطور غیرمنتظره ای در جولای رشد کرد برای اینکه سفارش های جدید به شدت رشد کردند، در صورتیکه سفارش های کارخانه های ایالات متحده نیز در ژوئن افزایش یافتند و بعد از پیشرفت ۱.۸ درصدی در ماه می، ۲ درصد افزایش یافتند.
اکنون تمرکز روی داده های مشاغل ایالات متحده است که مقرر است در روز جمعه منتشر شود و می تواند شفافیت بیشتری را در مورد تشدید تهاجمی فدرال رزرو برای مقابله با تورم عرضه نماید.
سیاست گذاران فدرال رزرو در ایام سه شنبه و چهارشنبه اعلام نمودند که بانک مرکزی همچنان مصمم است نرخ بهره آمریکا را به سطحی برساند که بطور قابل توجهی فعالیت اقتصادی را مهار کند و بالاترین تورم را از دهه ۱۹۸۰ کم کند.
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام نمود که دارایی های آن ۰.۲ درصد کم شد و به ۱۰۰۰.۶۵ رسید.
نظرسنجی رویترز نشان داد که مفسرین پیش بینی خود از قیمت پلاتین و پالادیوم را به شدت کاهش داده اند برای اینکه کاهش رشد اقتصاد جهانی موجب کاهش تقاضا شده است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزوده شد و به ۸۹۹.۰۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۱۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.