کالای اساسی به نرخ ارز آزاد به دست مردم می رسد

به گزارش اجاره، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون کالای اساسی با ارز بیشتر از ۶۰ هزار تومانی به دست مردم می رسد، اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی مسئول مدیریت ارزی کشور است.

به گزارش اجاره به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم «شاهین شهر، میمه و برخوار» ضمن اشاره به نوسانات قیمت ارز و مدیریت بانک مرکزی در برابر تعیین ارز ترجیحی، اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی مسیول مدیریت همه وضعیت ارزی کشور شامل ارز آزاد، ارز دولتی، ارز نیمه دولتی، ارز نیمایی و همینطور ارز ترجیحی است.
نماینده مردم «شاهین شهر، میمه و برخوار» در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مصاحبه اخیر رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با شرایط ارزی کشور در ادامه تصریح کرد: واکنش های رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با وضعیت ارزی کشور واکنش های خوبی نبود. بالاخره ما باید بدانیم مسیولیت مسائل اقتصادی و همینطور مباحث پولی کشور بر عهده تیم اقتصادی دولت همچون آقای فرزین و همینطور وزیر اقتصاد است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون کالای اساسی با ارز بیشتر از ۶۰ هزار تومانی به دست مردم می رسد، تصریح کرد: نمی توانیم به سادگی بگوییم که ارز بازار غیر رسمی بر بازار رسمی تاثیر گذار نیست؛ چون که وقتی قیمت ارز بازار غیر رسمی افزوده می شود این قیمت روی کالاهای دیگر هم اثرگذار خواهد بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم نگران شرایط فعلی هستند، بیان نمود: باید تصمیمات جدی تری در زمینه مدیریت ارزی کشور اتخاذ شود همینطور باید بپذیریم که ارز غیررسمی بر زندگی مردم تأثیرگذار است.