به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، فولکس واگن در اطلاعیه ای اعلام نمود: این تراشه برای پردازش داده ها از دوربین ها و حسگرها در یک خودرو با قدرت محاسباتی تک تراشه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تریلیون عملیات در ثانیه استفاده خواهد شد. این شرکت اعلام نمود: پیش بینی می کند این محصول را در سه تا پنج سال آینده عرضه نماید.
فولکس واگن اعلام نمود: این اقدام، قابلیت مطالعه و توسعه آنرا «در چین، برای چین» تعمیق خواهد کرد، اما توضیح نداد که آیا این تراشه در خودروهایی که مقرر است در خارج از بازار برتر خودروی جهان فروخته شوند، استفاده خواهد شد یا خیر.
فولکس واگن تلاش نموده که با بهبود رقابت پذیری محصولات با فناوری های توسعه یافته توسط شرکت های چینی یا با این شرکت ها، در چین، پیشتاز باشد تا بتواند با رقبای داخلی، رقابت کند.
فروش مبنی بر سالانه فولکس واگن در چین از اوج بالاتر از چهار میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ به ۲.۷۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ کم شد. فولکس واگن در سال ۲۰۲۳، عنوان پرفروش ترین برند چین را به رقیبش بی وای دی واگذار کرد.
«فرانک هان»، مدیرعامل شرکت تابعه فولکس واگن در چین، به خبرنگاران اظهار داشت: این تراشه با گره پردازشی سه تا چهار نانومتری تولید خواهد شد فولکس واگن هم اکنون در نظر دارد این تراشه را در نسل سوم معماری الکتریکی خود به کار گیرد.
«هان» اظهار داشت: ۸۰ درصد از خودرو های شرکت فولکس واگن که تا سال ۲۰۳۰ در چین فروخته می شوند، با نسل سوم توسعه خواهند یافت و افزود نخستین مدل از این معماری در انتهای سال جاری، عرضه خواهد شد.
حرف آخر اینکه به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، فولکس واگن در اطلاعیه ای اعلام نمود: این تراشه برای پردازش داده ها از دوربین ها و حسگرها در یک خودرو با قدرت محاسباتی تک تراشه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تریلیون عملیات در ثانیه استفاده خواهد شد. فروش بر مبنای سالانه فولکس واگن در چین از اوج بیشتر از چهار میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ به ۲.۷۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ کم شد.
