بررسی مشکلات اقتصادی کشور؛ فرهنگی: مبحث بیت کوین جدی گرفته شود

به گزارش اجاره نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی فاصله بین پایین ترین و بالاترین طبقات را آزاردهنده و خلاف عدالت دانست.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، محمد حسین فرهنگی در جلسه علنی بامداد امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور اظهار نمود: امیدواریم این قبیل جلسات یادآور خاطرات تلخ نشستن، گفتن و برخاستن نشود و نتیجه عملیاتی مشخص از این جلسات حاصل شود.
وی افزود: من سفارش می کنم مبحث بیت کوین جدی گرفته شود؛ اگر این مسئله به درستی مدیریت شود می تواند فرصتی برای کشور باشد؛ وگرنه مشکلاتی مانند موسسات مالی و اعتباری پیش می آید. ما متوجه نشدیم که چرا دولت تصمیم گرفت نظارت بر این مورد را به وزارت صنعت، معدن و تجارت بدهد؛ در حالیکه مبحث ارز دیجیتال و رمز ارز باید مورد توجه بانک مرکزی باشد.
وی خواهان مدیریت نقدینگی از جانب بانک مرکزی شد و اظهار داشت: این نقدینگی مرتب به بازارهای خاص حمله می کند و آثار جبران ناپذیری دارد. مدیریت نقدینگی احتیاج به کار کارشناسی دارد.
این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم عرضه ی اصلاحیه بودجه از جانب دولت در مورد قیر مجانی خاطرنشان کرد: این از معدود جاهایی بود که پروژه های عمرانی در شرایط وانفسای کشور نفس می کشیدند. حال که می توانیم هزینه اش را از تأمین خوراک پرداخت نماییم و احتیاج به بودجه دولت نباشد امیدواریم پیشنهادی از جانب دولت بیاید و ما هم کمک می نماییم تا با فوریت نهایی شود.
نماینده مردم تبریز با بیان این که خیلی از خانواده ها امکان تهیه جهیزیه را در شرایط فعلی ندارند، خاطرنشان کرد: دولت در اینباره تصمیم بگیرد چونکه بسیاری از ازدواج ها متوقف شده است. می توان در این حوزه اقدامی انجام داد که این اقلام از تولید داخل تامین گردد که کمکی به جهش تولید هم صورت گیرد.
او همینطور خواهان پشتیبانی از بیکاران متقاضی کار شد و اظهار داشت: امیدواریم دولت اقدام عاجلی در زمینه ی مسکن هم داشته باشد تا بتوانیم افق های روشنی برای فاقدین مسکن ترسیم نماییم. نکته مهم دیگر کاهش ضریب جینی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هم اکنون فاصله ای بین پایین ترین و بالاترین طبقات آزاردهنده و خلاف عدالت است و مجلس شورای اسلامی باید اقدام مناسبی در این حوزه انجام دهد.