لرستان بالای جدول تعداد مجوزهای تبدیل گشته از ۴۲۷ هزار گذشت

اجاره: اجاره: تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز چهارم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل گشته است به ۴۲۷ هزار و ۶۳۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۰۱ هزار و ۵۰۱ مجوز است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، استانهای لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا را انجام دادند. در لرستان ۲۱ هزار و ۹۵۷ مجوز، گیلان ۳۱ هزار و ۳۹۰ مجوز، چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۷۷۶ مجوز و خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل گشته است.
در استانهای کرمان، فارس، بوشهر، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان پایین ترین میزان تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا انجام شده است.
گفتنی است؛ بررسی آمار تبدیل مجوزهای کاغذی در دستگاهها نشان میدهد چهار دستگاه برتر در این رتبه بندی به ترتیب سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و سازمان نظام پزشکی هستند. در هر یک از این دستگاهها به ترتیب ۲۳.۹ درصد، ۱۴.۴ درصد، ۸.۳ درصد و ۲.۸ درصد از مجموع مجوزهای کاغذی صادره به مجوز الکترونیکی تبدیل گشته است.
لازم به ذکر است؛ از (۲۵ اردیبهشت) مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در ( qr.mojavez.ir) نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها ( mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت نمایند.

منبع: