در نیمه نخست امسال واردات از امارات ۳۰ درصد کم شد

اجاره: واردات ایران از امارات متحده عربی در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بر مبنای تازه ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال جاری، در این مدت دو میلیون و ۵۶ هزار تن انواع کالا از کشور امارات متحده عربی به ایران وارد شده که ارزش واردات کالا از این کشور به ایران در این مدت سه میلیارد و ۱۵۸ میلیون دلار بوده است.

آمار واردات ایران از امارات نشان داده است که ۱۲.۶۸ درصد از وزن کل واردات انجام شده در این مدت و ۱۴.۲۴ درصد از ارزش واردات انجام شده از کشور امارات بوده است.

کشور امارات در این سال ها بعنوان یکی از بندرگاه های ایران فعالیت می کند، به صورتی که خیلی از کالاهایی که مقرر است به ایران وارد شوند از کشورهای دیگر به امارات رفته و با استفاده از این کشور به ایران می آیند.

این در حالی است که در نیمه نخست سال قبل دو میلیون و ۳۵۲ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار از امارات به ایران وارد شده بود که این مقدار از واردات ۱۲.۰۹ درصد از وزن و ۲۲.۷۴ درصد از ارزش کل واردات انجام شده ایران در این مدت را به خود اختصاص داده بود.

به این ترتیب مشاهده می گردد که واردات کالا از امارات در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۲.۵۹ و از لحاظ ارزش دلاری ۳۰.۱۹ درصد کاهش یافته است.