رحمانی تاکید کرد محصولاتی که کمتر از ۴۰ درصد آن ساخت داخل باشد را حمایت نمی نماییم

اجاره: وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به سیاست دولت در امتداد تمرکز زدایی و اینکه برنامه های خوبی در آینده داریم، اظهار داشت: محصولات خودرویی و لوازم خانگی که کمتر از ۴۰ درصد آن ساخت داخل کشور باشد را حمایت نخواهیم کرد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، رضا رحمانی اظهار نمود: کاری که شما انجام می دهید و اینکه از یک نفر تا هر چند نفری را که بر سرکار گذاشته اید بسیار با ارزش است و بعنوان یک ایرانی همیشه می گویم دست شما را می بوسم. شرایطی پیش آمده و مشکلاتی را داریم که بخشی از آن همیشه هست و بخشی از آن یک حرکت جمعی را می طلبد.
وی افزود: وظیفه ما این است که مشکلات را پیگیری نماییم، اما بنابر گفته امام راحل مامور به پیگیری هستیم نه مامور به نتیجه، ما پیگیر امور هستیم و تلاش خودمان را هم انجام می دهیم و از خداوند می خواهیم آنرا به نتیجه منجر کند.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه در یک جنگ اقتصادی قرار داریم اظهار داشت: به تعدیل کارگر حساسیت دارم. دراین باره صحبت نکنید. تلاش ما بر این است که وضعیت موجود را حفظ نماییم.
رحمانی با اشاره به اینکه سیاست دولت تمرکز زدایی است اضافه کرد: زمانی که وارد وزارتخانه شدم ۶۰ درصد از برنامه تولید عقب بودیم و با هرجایی که تماس می گرفتم می گفتند روبه تعطیلی هستیم، اما حالا جلوی روند نزولی گرفته شده است.
وزیر صمت در ارتباط با تسهیلات برای صنایع یادآورشد: در طرح رونق تولید، صنایع کوچک و متوسط مستثنی شده اند. بدین معنا که اگر چک برگشتی یا بدهی غیر جاری دارند بانک به این دلایل نمی تواند به آنها تسهیلات پرداخت نکند. اما به شرط اینکه بتواند تولید نماید و بازار فروش هم داشته باشند. این بخشنامه دولت می باشد و اگر بانکی این مساله را رعایت نمی کند با آن برخورد کنید. واقعا ظلم است که واحد تولیدی به سبب نبود سرمایه در گردش نتواند تولیدی داشته باشد.
رحمانی افزود: نیم نگاهی به صادراتِ صنایع تولیدی در شهرستان داشته باشید. حالا علاوه بر بازار داخل، بازار صادرات هم مهم می باشد. قطعه سازی که حالا مشکل دارد اگر به صادرات وصل شده بود الان با رکود خودرو ساز داخلی از پا نمی افتاد و گرفتار مشکل نمی شد.