در بازار جهانی قیمت طلا باردیگر بالا رفت

به گزارش اجاره قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تأثیر تجدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین و چشم انداز کاهش نرخ های بهره، افزایش یافت و در راه ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۴۰۷ دلار و ۶۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از آغاز هفته جاری تابحال ۰.۶ درصد رشد کرده است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۴۰۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، تحلیلگر شرکت “سی ام سی مارکتس”، طلا تحت تأثیر افت ارزش دلار آمریکا، تنش ها در خاورمیانه و تداوم اختلافات تجاری میان آمریکا و چین افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که مقابل اعضای کنگره داشت، اظهار داشت: احتمال کاهش نرخ های بهره در نشست بعدی بانک مرکزی وجود دارد.

نرخ های بهره پایین تر جذابیت سرمایه گذاری در طلا که دارایی بودن سوددهی است را تقویت می کنند.

در این بین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود چین به وعده های خود برای خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان آمریکایی عمل نکرده است.

پیامدهای این اختلافات تجاری به بازارهای جهانی سرایت کرده و ناملایمات اقتصادی را تشدید کرده است. سرمایه گذاران به دقت آمار وام دهی و تجارت چین را که مقرر است بزودی منتشر شود، زیر نظر دارند تا شرایط اقتصادی کشور را ارزیابی کنند. انتظار می رود آمار نشان دهد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود، آهسته ترین روند توسعه اقتصادی در ۲۷ سال گذشته را تجربه می کند.

بر اساس گزارش رویترز، افت ارزش دلار هم طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی ارزان تر کرد. با این وجود دلار بعد از آماری که نشان داد تورم مبنا در آمریکا بهبود پیدا کرده است، اندکی از افت خویش را جبران کرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز بر مبنای الگوهای فنی پیش بینی نمود هر اونس طلا برای تحویل فوری آماده شکستن سطح ۱۴۰۴ دلار و عقب نشینی به ۱۳۸۷ دلار است که سطح حمایتی بعدی شمرده می شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۵ دلار و ۱۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۸۲۰ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۵۵۶ دلار و یک سنت رسید.