دبیر اولین همایش مدیریت نوین در صنعت فودسرویس مطرح کرد؛ استقبال از فودسرویس ها به مدد نبود تفریحات زیاد برای ایرانیان

به گزارش اجاره دبیر نخستین همایش مدیریت نوین در صنعت فودسرویس اظهار داشت: یکی از اشکالات جامعه و فودسرویس ها، وضعیت اقتصادی مردم است چون که مردم توان هزینه کردن ندارند که این مورد ضربه بزرگی به فودسرویس هایی می زند که با کیفیت کار می کنند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، حمیدرضا کوشا در نخستین همایش مدیریت نوین در صنعت فودسرویس(food service industry صنعت خدمات غذایی) که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه «بدون شک فودسرویس ها به علل مختلف حائز اهمیت هستند»، اظهار نمود: خدمات فودسرویس ها بر روی اقتصاد مشهد اثر می گذارد، خیلی از خانواده ها با فعالیت فودسرویس ها اداره می گردند که به شکلی کار فرهنگی و اجتماعی هم انجام می شود که این روند در آینده بیشتر خواهد شد.
وی افزود: همان گونه که هم اکنون در خانه ها کار خیاطی صورت نمی گیرد، در آینده نزدیک هم بعید است که در خانه ها غذایی پخته شود، غذایی که در آینده در خانه پخته شود، نمی تواند با کیفیت مناسب، قیمت و طعم فودسرویس های حرفه ای برابری کند، این مورد نشان داده است که فودسرویس ها به سمت رشد می روند.
عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه «متاسفانه در کشور ما تفریحات زیادی وجود ندارد و این امر سبب استقبال مردم از فودسرویس ها شده است»، عنوان کرد: مشهد قطب توریست و غذا است و به همین امر فودسرویس ها تامین کننده غذا شهر مشهد، زائران و گردشگران هستند.
وی با اشاره به اینکه« مشکل دیگر فود سرویس ها رقابت در ایران است»، تصریح کرد: متاسفانه در ایران رقابت وجود دارد اما همکاری نیست، فودسرویس ها یک دیگر را بعنوان همکار خود نمی دانند بلکه بعنوان رقیب می شناسند، ما باید به سمت رقابت محدود و همکاری بیشتر برویم.
دبیر نخستین همایش مدیریت نوین در صنعت فودسرویس با اشاره به اینکه «از مشکلات دیگر فودسرویس ها، ورود تازه کارها به این صنعت است»، تصریح کرد: افراد به علت علاقه و جذابیتی که فودسرویس دارند، وارد این صنعت می شوند اما این افراد نمی توانند موفق باشند، چون که پس از مدت یک سال از گردانه کسب و کار خارج شده و صدمه هایی به فودسرویس های قدیمی می زند.
وی افزود: تعداد افراد تازه کار زیاد است به این علت که هر کدام از ما بر حسب علاقه، سرمایه و سرگرمی دوست داریم به این عرصه ورود پیدا نماییم. تنها علاقه و سرمایه کافی نیست، بلکه مشکلات زیادی بر سر راه خدمات دهی در فودسرویس هاست.
وی ادامه داد: دولت و سازمان های دولتی فشارهای خویش را به فودسرویس ها وارد می کند؛ سازمان مالیاتی به علت کم شدن منابع درآمدی دولت به کسب وکارها فشار وارد می نماید و هر چقدر این کسب وکارها کوچک تر باشد، فشار بیشتری وارد می کنند. شهرداری به علت کم شدن منابع مالی اش، مشکلات زیادی را بر سر راه فودسرویس ها قرار داده است.
عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه «یکی از راهکارهای رفع مشکلات در کشورما، تعامل است»، اظهار داشت: ما باید بتوانیم مشکلات مان در عرصه های سیاسی، اقتصادی، بین الملل و… را با تعامل برطرف نماییم. در فودسرویس ها هم باید این تعامل به وجود بیاید.
کوشا افزود: این همایش شروعی برای تعامل فودسرویس ها، اتحادیه ها و دیگر سازمان های مربوطه است که می تواند در چارچوب برنامه های دیگر ادامه داشته باشد.
وی عنوان کرد: بخش عمده کیفیت فودسرویس ها به تامین کنندگان مواد اولیه آنان برمی گردد به این معنا که کیفیت مواد و قیمت آنها در غذا اثرگذار است.
عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد اظهار نمود: دانشگاه، شرکت های دانش بنیان و شرکت های مشاوره ای ایده های بسیار خوبی برای فودسرویس ها دارند که در این شرایط بحرانی باید برای مشاوره و ایده گرفتن به سمت آنان برویم.
کوشا با اشاره به اینکه درآمد و هرآن چیزی که فودسرویس ها دارند از مشتریان تامین می شود، به این معنا که ولی نعمت آنان مشتریان هستند، تصریح کرد: کارکنان فودسرویس ها تاثیرات جدی بر کیفیت خدمات دارند، اگر کارمند ناراضی و ناتوان باشد، بطور قطع بر انتخاب مشتری اثرگذار می باشد. درآمد و سود بیشتر با مشتری راضی اتفاق می افتد و این امر زمانی محقق می شود که شما کارکنان راضی داشته باشید.