فرماندار ساوه خواهان کاهش ظرفیت نیروی کار صنایع ساوه تا ۱۵ فروردین شد

اجاره: مرکزی فرماندار ساوه خواهان کاهش ظرفیت نیروی انسانی شاغل در کارخانجات قطب صنعتی کشور تا اختتام تعطیلات نوروزی شد.
علی میرزایی در نشستی با تعدادی از مسئولان و مدیران صنایع و فعالان اقتصادی با محوریت الزامات تحقق شعار جهش تولید و راهکارهای مبارزه با بیماری کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه، از مدیران صنایع خواست تا فعالیت عمده واحدهای صنعتی و تولیدی را به پس از اتمام تعطیلات نوروزی موکول کنند تا شاهد کاهش شیوع بیماری در شهرستان باشیم.
وی به دلیلهای شیوع بیماری کرونا در شهرستان ساوه اشاره نمود و مجاورت این شهرستان با قم و تهران را در گسترش این بیماری موثر دانست و اضافه کرد: تاب آوری بالای حوزه سلامت با وجود محدودیت های زیرساختی در مقابله با بحران سبب شده است که در ایام اخیر شاهد روند رو به رشد ترخیص بهبودیافتگان در مراکز درمانی باشیم.
وی بیان کرد: به لحاظ اقلیم جغرافیایی و برخورداری از پراکندگی سرزمینی و طبقات و لایه های اجتماعی متفاوت و نیز راه های مواصلاتی فراوان در کریدور اصلی شرق به غرب کشور، ساوه در کانون بحران و جزئی از پازل استان قم قرار گرفت.
فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه خانواده بهداشت و درمان زیرساخت های لازم برای مقابله با این بحران را نداشتند، اظهار داشت: خوشبختانه در ایام اخیر آمار مبتلایان به بیماری کرونا در ساوه ۵۰ درصد کاهش یافته و به یک سوم نسبت به روزهای گذشته رسیده است.
وی به اجرای طرح غربالگری برای ۱۳۰ هزار نفر از شهروندان ساوجی اشاره نمود و اضافه کرد: در امتداد کاهش آمار مبتلایان و بر طبق دستورالعمل ستاد ملی، ممنوعیت های زیاد و تصمیمات سختی اتخاذ شد.
میرزایی در ادامه، بحران را شامل چهار مرحله تولد، شکوفایی، فروکش کردن و پیامدها دانست و اضافه کرد: الان در مرحله شکوفایی و شکل گیری بحران ویروس کرونا هستیم که هنوز فروکش نکرده و باید به تاثیرات این بحران در رفتار مردم و نتایج منفی آن نیز توجه کرد.
وی به تاثیر بحران کرونا بر صنعت، اقتصاد، آموزش و… اشاره نمود و اضافه کرد: هماهنگی بین بخشی در مرحله شکوفایی و شکل گیری بحران تنها راهکار موثر در عبور از این مقطع است. هم اندیشی و دغدغه مند شدن برای نتایج بحران و بررسی کارشناسی دیدگاه های مختلف برای مقابله با این پدیده لزوم دو چندان دارد.
فرماندار ساوه در ادامه به مشکلات جامعه کارگری اشاره نمود و اضافه کرد: با وجود اینکه بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه مستقر است، اما در این شهرستان کمترین تنش کارگری به نسبت جمعیت کارگری در سطح استان وجود داشته است و بیشتر واحدهای تولیدی در سال قبل جذب اشتغال داشته اند که بیان کننده اهتمام مدیران صنایع و اهلیت صنعتی کارفرمایان در حوزه کار و اشتغال است.
وی به گلایه مندی کارفرمایان اشاره نمود و با تاکید بر حذف قوانین اضافی و دست و پاگیر و اصلاح برخی قوانین موجود، اظهار نمود: تشکیل کارگروه تخصصی برای اصلاح قوانین با محوریت طرح لوایح کارشناسی توسط صاحبان صنایع و ارسال آن به دولت و مجلس برای تصویب و اجرایی شدن در امتداد تحقق جهش تولید لزوم دارد تا در امر سرمایه گذاری تسهیل به وجود آمده و توازن و تعادل در صادرات صورت گیرد.
میرزایی بر ضرورت شناخت تهدیدها و فرصت ها و اتکا به نظرات کارشناسی اصرار کرد و اضافه کرد: باید مثلث تولید، بازار و صادرات به خوبی ترسیم شود و برای ارتقای کیفیت کالا از تمامی ظرفیت ها و عناصر تسهیل گر برای شتاب و جهش تولید بهره برداری نمود.
وی به برخی مشکلات کارفرمایان در تردد به ساوه در ایام کرونایی اشاره نمود و اضافه کرد: تردد صاحبان صنایع از تهران به ساوه بلامانع است و تردد خودرو های غیربومی باید از اتوبان صورت گیرد و هیچ خودروی غیر بومی نیز نباید وارد شهر شود.
ایشان سپس اظهار داشت: در سال جهش تولید، دغدغه صنعتگران در کمیته استانی اقتصاد مقاومتی مطرح و تصمیم گیری خواهد شد و مطالبات صاحبان صنایع با سازوکار مناسب پیگیری می شود.
فرماندار ساوه اشاره کرد: صنعت ساوه از ظرفیت بالایی برخوردارست و باورهای اعتقادی و دینی ایجاب می کند تا نگاه نوع دوستانه و خیرخواهانه به آحاد مختلف مردم تقویت شود.
وی خواهان پرهیز از موازی کاری و توزیع عادلانه نیازها و امکانات با استفاده از ظرفیت خیرین و سمن ها شد و اضافه کرد: خیلی از نیازهای حوزه سلامت با مشارکت خیرین و تلاش سمن ها اما به صورت هدفمند و با پرهیز از موازی کاری برطرف خواهد شد.
بگفته فرماندار ساوه، تحقق شعار سال جاری اصلی ترین گفتمان شهرستان بعد از بیماری کرونا در قطب صنعتی کشور خواهد بود.

منبع: