رد لایحه پشتیبانی از مالکیت صنعتی در کمیسیون صنایع

به گزارش اجاره سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از رد لایحه پشتیبانی از مالکیت صنعتی در این کمیسیون اطلاع داد.
حجت الله فیروزی در گفتگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعع امروز(سه شنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، جهت بررسی لایحه پشتیبانی از مالکیت صنعتی اظهار داشت: با عنایت به گزارش کمیته مربوطه و توضیحات نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون با ماده واحده این لایحه مخالفت کرد چون که لایحه پشتیبانی از مالکیت صنعتی با کنوانسیون های جهانی و قوانین مغایر بوده و تصویب آن باعث آشفتگی در خیلی از قوانین و نظامات موجود در حوزه مالکیت صنعتی می شود.
وی ادامه داد: به زعم نمایندگان دولت، لایحه پشتیبانی از مالکیت صنعتی ناقص است بنابراین لایحه جدیدی در این حوزه تدوین شده که عرضه خواهد شد.
فیروزی با اشاره به بررسی طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی هم اظهار داشت: برپایه این طرح مبنای ارز کالاهای وارداتی تعیین می شود. هم اکنون به ازای تمام کالاهای وارداتی ۵ درصد حقوق گمرکی دریافت می شود و مبنای ارز هم ۴۲۰۰ تومان است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بعد از تبادل نظر، اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ قانون امور گمرکی مصوب ۲۲ آبان ۱۳۹۰ جایگزین طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی شود و این مورد تحت عنوان تبصره ای ذیل ماده ۱۴ قانون امور گمرکی بررسی شود.
او همینطور از بررسی سوالات نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاع داد و اظهار داشت: از آنجایی که نمایندگان سوال کننده، سوالات خویش را پس گرفتند این مورد از دستورکار کمیسیون صنایع و معادن خارج شد.

منبع: