سرپرست صمت لرستان: ظرفیت شهرک سیلیکون متال بروجرد ۳۴ هزار تن در سال است

به گزارش اجاره لرستان سرپرست صمت لرستان اظهار داشت: ظرفیت شهرک سیلیکون متال بروجرد ۳۴ هزار تن در سال است.
بختیار رازانی در حاشیه بازدید از شرکت سیلیکون متال بروجرد که ۲۵ دی ماه صورت گرفت، اظهار نمود: شرکت سیلیکون متال بروجرد با ظرفیت ۳۴ هزار تن در سال و با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلار برای فاز اول پیش بینی شده است که با ظرفیت اشتغال هزار نفر در صورت تامین اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.
وی اشاره کرد: علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلول های خورشیدی است در این صنایع تولید خواهد شد.
سرپرست صمت لرستان اشاره کرد: هم اکنون نیاز کشور به سیلیکون متال ۱۶ هزار تن است که از خارج کشور وارد می شود.
رازانی افزود: باتوجه به بازدیدهای صورت گرفته مشخص شد شهرک سیلیکون متال بروجرد با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.
وی افزود: چین یکی از موفقیت ترین کشورها در تولید سلول های خورشیدی و بزرگ ترین تولیدکننده در سطح جهان با تکنولوژی برتر است.
سرپرست صمت لرستان بیان کرد: قسمتی از ماشین آلات پروژه در همین شرکت سیلیکون متال طراحی و تولید شده و ۱۰۵ تریلی ماشین آلات در ضمن دو ماه گذشته از کشور چین وارد کشور و شهر بروجرد و کارخانه جهت راه اندازی فاز اول در محل کارخانه استقرار یافته که با تکمیل آن شاهد اشتغال صدها جوان در منطقه بروجرد و اشترینان خواهیم بود.
رازانی افزود: در سال جهش تولید که مقام معظم رهبری فرمودند این یکی از گام های بزرگ و استوار بوده که در این منطقه در حال برداشته شدن است.
وی اظهار نمود: امیدواریم هرچه سریع تر شاهد اجرا و بهره برداری از فاز اول آن باشیم این واحد در سطح ملی و خاورمیانه بی نظیر بوده و می تواند یک نیروگاه خورشیدی ۴۰۰ مگاواتی تولید نماید که برای کشور یک موفقیت والا و باارزش است.
سرپرست صمت لرستان اشاره کرد: هم اکنون مشکل راه اندازی این پروژه عظیم، نیاز به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم با تدابیر ویژه تامین و کار فاز اول به اتمام برسد.
رازانی اشاره کرد: این واحد در صورت اجرای کامل پنج فاز نیاز به ۸۰ هکتار زمین دارد که باتوجه به افق و دید بلندمدت پروژه پیش بینی شده است.

منبع: