رئیس اتحادیه خواربارفروشان اهواز مطرح کرد افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت خواربار

به گزارش اجاره خوزستان رئیس اتحادیه خواربارفروشان اهواز ضمن اشاره به افزایش عمده قیمت خواربار و ناتوانی مردم برای خرید، از مبادرت به ابطال جواز کسب اعضای این صنف در اهواز به علت مشکلات مالی اطلاع داد.

امیر حسین زاده در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به کسادی بازار خواربارفروشان در آستانه عید نوروز در اهواز، اظهار نمود: مردم در خرید مایحتاج اولیه خود مانده اند و خریدن آجیل فعلا برای افرادی است که از وضع مالی مناسبی برخوردار می باشند و توانایی خرید بالایی دارند.

وی ضمن اشاره به تأثیر فروشگاه های زنجیره ای بزرگ بر بازار خواربارفروشان اضافه کرد: پررنگ شدن حضور شرکت ها و فروشگاه های زنجیره ای و تکثیرشان در هر منطقه از شهر، سبب از بین رفتن شغل خرده فروشان و همچون خواربارفروشان شده است.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان اهواز اظهار داشت: امسال حدود ۳۰۰ نفر از اعضای صنف ما مبادرت به ابطال جواز کسب کردند و تغییر شغل دادند چونکه نه توان رقابت با فروشگاه های زنجیره ای و نه توان پرداخت هزینه های جانبی را دارند.

حسین زاده ضمن اشاره به افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت خواربار بیان نمود: هر کیلوگرم پسته ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان، بسته به نوع و کیفیت محصول قیمت دارد و قیمت حبوبات مانند نخود و عدس هم هر کیلوگرم به ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند، خواربارفروشان رو به نابودی می روند چونکه حتی توان دستیابی به سود قانونی خویش را هم ندارند.