در جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی؛ یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی تصویب گردید

اجاره: ۶۵ طرح سرمایه گذاری خارجی معادل مبلغ یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار در دویست و چهل و هشتمین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی تصویب گردید.

به گزارش اجاره به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، دویست و چهل و هشتمین جلسه هیأت سرمایه گذاری خارجی با حضور اعضای هیأت سرمایه گذاری خارجی در محل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اجرا شد.
در این جلسه ۶۵ طرح سرمایه گذاری خارجی شامل ۴۴ طرح سرمایه گذاری خارجی جدید، ۵ مورد مربوط به افزایش سرمایه گذاری خارجی و ۱۶ مورد دیگر در رابطه با تغییرات طرح های سرمایه گذاری خارجی و انتقالات ارزی سرمایه گذاران، به تصویب رسیده است.
بر اساس این گزارش، ارزش طرح های سرمایه گذاری خارجی جدیدی که در این جلسه به تصویب رسیده است، معادل مبلغ یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار است که مربوط به اجرای طرح ها در بخش های مختلف اقتصادی در کشور می شود.
بنابراین گزارش، سرمایه گذاران خارجی مربوط به طرح های مذکور از ۱۶ کشور دنیا هستند. همین طور محل اجرای طرح های سرمایه گذاری خارجی مصوب در این جلسه، در ۲۰ استان کشور است.
بر این اساس، تعداد طرح های سرمایه گذاری مصوب از ۱۱۹ طرح سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۸ به ۲۲۲ طرح سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۳۹۹ و میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سال ۱۳۹۸، تا حالا به رقم معادل ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۹ رسیده است که نشانگر افزایش قابل توجهی است.
گفتنی است، اعضای هیأت سرمایه گذاری خارجی (معاون وزیر امور خارجه، معاون سازمان برنامه وبودجه کشور، معاون ارزی بانک مرکزی و رؤسای اتاقهای تجاری و تعاون ایران، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری) هستند و حسب مورد از وزارتخانه یا دستگاه های تخصصی ذیربط برای نشست در هیأت سرمایه گذاری خارجی دعوت به عمل می آید.

منبع: