در ایران تولید شمش آلومینیوم برای اولین بار از ۴۰۰ هزار تن گذشت

اجاره: آمار انتشار یافته از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) نشان میدهد که از ایتدای سال جاری تا اختتام بهمن ماه امسال، میزان تولید شمش آلومینیوم برای اولین بار از مرز ۴۰۰ هزار تن گذشته که در مقایسه با سال قبل رشد ۶۳ درصدی را رقم زده است.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، طبق آمار ایمیدرو، چهار شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم از شروع فروردین تا اختتام بهمن امسال ۴۰۴ هزار و ۹۵۰ تن شمش آلومینیوم ساخته اند که این میزان در زمان مشابه سال قبل ۲۴۷ هزار و ۹۶۶ تن بوده است.
در مجموع میزان تولید شمش آلومینیوم طی ۱۱ ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد یافت. از این مقدار، شرکت های ایرالکو ۱۷۰ هزار و ۴۲۲ تن، المهدی (خط ۱ و ۲) ۱۴۷ هزار و ۸۵۵ تن، سالکو ۶۳ هزار و ۸۳۷ تن و آلومینای ایران ۲۲ هزار و ۸۳۶ تن ساخته اند.
همین طور شرکت آلومینای ایران طی ۱۱ ماهه امسال ۲۱۳ هزار و ۴۰۵ تن پودر آلومینا ساخته که نسبت به ۲۱۴ هزار تن تولید شده در زمان مشابه سال قبل ۰.۲ درصد افت کرده است.
علاوه براین این شرکت طی مدت یاد شده، ۷۶۹ هزار و ۲۶۳ تن بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) ساخته که در مقایسه با تولید زمان مشابه سال قبل (۷۵۲ هزار و ۱۵۰ تن)، دو درصد افزایش تولید را ثبت کرده است.

منبع: