معاون وزیر صمت: گاهی یک بخشنامه ساده از انجام یک فعالیت بزرگ صنعتی جلوگیری می کند

مرکزی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکیه بر لزوم رفع موانع ناشی از وجود قوانین مزاحم، اظهار داشت: گاهی یک بخشنامه ساده از انجام یک فعالیت بزرگ در حوزه تولیدی و صنعتی جلوگیری می کند.
محمد دامادی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه در جریان بازدید از شرکت داروسازی روناک دارو واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، وظیفه ذاتی وزارت صمت را پشتیبانی از تولید و کارآفرینی دانست و اضافه کرد: بازدیدهای میدانی از تولید و آشنایی از نزدیک با موانع پیش روی صنعتگران، مسیر تولید را تسهیل کرده و با احصای دقیق مشکلات باعث تسریع در برطرف شدن مشکلات خواهد شد.
وی در مورد نامگذاری سالجاری با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اظهار نمود: پس از اعلام شعار سال از جانب رهبر معظم انقلاب از روز دوم فروردین ماه جلسات منظمی برای تبیین شعار سال تشکیل شد و زوایای مختلف تحقق این نامگذاری مورد بررسی قرار گرفت.
او بیان نمود: در جلسه روز گذشته هم مقرر شد بسته ای در این عرصه مشخص شود و قواعد و بخشنامه هایی که از جانب وزارت صمت صادر شده و منجر به بروز موانعی پیش روی ساخته شده است، حذف شود تا ریل گذاری در راه تولید به درستی صورت گیرد.
معاون وزیر صمت با تایکید بر اینکه صرفاً وزارت صمت میدان دار حمایت و رفع موانع تولید نیست، اظهار نمود: تمامی دستگاههای اجرایی باید همکاری لازم را با وزارت صمت برای رونق تولید و حذف موانع بعمل آورند.
وی به شناسایی و بررسی بخشنامه و دستورالعمل هایی که از جانب هیات وزیران صادر گردیده است اشاره نمود و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم دستورالعمل های دست و پاگیر تولید را با کمک هیات وزیران از پیش پای صنعتگران برداریم تا موانع تولید برطرف شود.
دامادی همینطور ضمن اشاره به وجود برخی قوانین مزاحم و دست و پاگیر هم اظهار داشت: برخی قوانین با وجود اینکه مصوبه مجلس هستند کارآیی لازم برای گره گشایی از تولید را در شرایط کنونی ندارند. چه بسا که این قوانین در گذشته و بسته به شرایط آن مقطع زمانی کارآمد و کارآیی لازم را داشته اما در شرایط فعلی از این مزیت برخوردار نیستند که در جلسات گوناگونی با نمایندگان مجلس و رئیس قوه مقننه این قوانین مطرح و برای اصلاح آن تصمیم گیری شده است.
وی از آمادگی مجلس برای همکاری در زمینه تنقیح قوانین متناسب با پشتیبانی از تولید و به حداقل رسیدن موانع تولید اطلاع داد و اضافه کرد: گاهی یک بخشنامه ساده از انجام یک فعالیت بزرگ در حوزه تولیدی و صنعتی جلوگیری می کند.
معاون وزیر صمت به تهیه کتابی حاوی دستورالعمل، بخشنامه و قوانین مزاحم تولید در وزارت صمت اشاره نمود و اضافه کرد: یک نسخه از این کتاب در اختیار نمایندگان مجلس و هیات وزیران قرار گرفته است که امیدواریم با همراهی و نگاه کارشناسانه بتوانیم برخی موانع پیش رو را با اصلاح قانون برطرف نماییم.
وی ضمن اشاره به بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی در ساوه نیز، اظهار داشت: استان مرکزی و شهرستان ساوه ظرفیت بالایی در عرصه تولید و صنعت دارند و شرکت روناک دارو دستاوردهای خوبی در حوزه داروسازی، حتی در شرایط کرونایی داشته است و تولید داروی رمدسیویر یکی از دستاوردهای بزرگ این واحد تولیدی است.
او اظهار داشت: داروی رمدسیویر یک داروی وارداتی بود و باید ماهها و سالها در نوبت دریافت این دارو معطل می ماندیم اما با تولید این دارو با توان متخصصان داخلی نیاز کشور بخصوص بیماران کرونایی به این دارو برطرف و از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.