عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد برنامه ریزی برای مانع زدایی از تولید در دولت بعد

اجاره: عضو هیئت نمایندگان اتاق تجاری ایران می گوید دولت بعدی باید برای مانع زدایی از تولید برنامه ریزی کند و کاهش فشارهای داخلی یکی از اصلی ترین اولویت ها در این عرصه ها خواهد بود.
علی شریعتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: با وجود آنکه کمتر از دو ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، ما هنوز نمی دانیم که دقیقا نامزد نهایی جریان های سیاسی چه کسی خواهد بود و چه برنامه ای از طرف او برای اداره کشور ارائه می شود. این در حالیست که برای یک انتخاب آگاهانه نه فقط افراد که حتی برنامه ها نیز باید به مردم و کارشناسان ارائه شود.
وی با اعلان اینکه صرف دیدار با فعالان خصوصی نمی تواند انعکاس دهنده تمام مشکلات و خواسته های اقتصادی کشور باشد، اظهار داشت: اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، افرادی که بناست در کابینه آنها سمت اقتصادی بگیرند را معرفی کرده و صحبت با آنها درباره جزئیات سیاست گذاری ها و خواسته هایی که در هر بخش وجود دارد شروع شود، اساسا شرایط تغییر کرده و می توان به بهبود واقعی اوضاع فعالان اقتصادی امیدوار بود.
عضو اتاق تجاری ایران با اشاره به نامشخص باقی ماندن تکلیف وزارت صمت در دولت دوازدهم، اظهار نمود: بنظر می رسد دولت بعد باید برای این دعوای نسبتا طولانی مدت یک پاسخ نهایی ارائه کند تا برنامه ریزی در این عرصه های مهم بیش از این با اما و اگر مواجه نشود. آیا بناست وزارت تجاری تفکیک شود؟ آیا می توان با همین شرایط کار را ادامه داد؟ این سوالاتی است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها پاسخ داده شود.
بگفته شریعتی، در شرایطی که اقتصاد ایران با محدودیت های به وجود آمده تحت تاثیر تحریم ها روبه رو شده، اساسا اصلاح سیاست های غلط داخلی و کاهش فشار بر تولیدکنندگان می تواند قسمتی از بار فعلی را کم کند. اگر شرایط داخلی درست شود، آنگاه می توان انتظار داشت که نتیجه بخش شدن مذاکرات وین و کاهش تحریم ها نیز سهم مثبت بیشتری در آینده اقتصادی کشور داشته باشد.
وی با اشاره به فعالیت سازمان هایی که به شکل موازی با هم عمل می کنند اما کارایی آنها هیچ وقت قابل دفاع نبوده، توضیح داد: من معتقدم ما در این عرصه با یک مثلث شوم مواجه هستیم. سازمان پشتیبانی از تولیدکننده و مصرف کننده که حتی در نام خود نیز تناقض دارد، سازمان تعزیرات و شورای رقابت. دولت بعدی باید از خود بپرسد که بودجه صرف شده در این سازمان ها و کارهای پر سر و صدای آنها چه نفعی داشته و چه گره ای از مشکلات اقتصادی کشور باز کرده است؟
شریعتی اشاره کرد: اگر بناست امسال به سمت رفع موانع تولید حرکت نماییم، توقف فعالیت این سازمان های موازی که جز اثر منفی، هیچ کارکرد دیگر نداشته اند اهمیت فراوانی خواهد داشت و برای کاهش محدودیت ها باید در عمل برنامه ریزی های ویژه در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، طبق اعلام وزارت کشور، انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ماه سال جاری برگزار می شود و دولت جدید از اواسط تابستان کار خودرا شروع می کند.

منبع: