وزیر صمت: اختیارات وزارت صمت در حوزه مرزنشینی به استانداران واگذار میشود

به گزارش اجاره آذربایجان غربی وزیر صمت از آمادگی وزارت صمت برای واگذاری تمام اختیارات خود در حوزه مرزنشینی به استانداران اطلاع داد و اظهار داشت: آذربایجان غربی پایلوت برای شروع و اجرای این تصمیم است.
علیرضا رزم حسینی امروز ۷ خرداد در جلسهدر شورای ساماندهی مبادلات مرزی پیرانشهر که با مبحث بررسی مشکلات کولبران در محل فرمانداری شهرستان مرزی پیرانشهر با حضور استاندار، نماینده مجلس، معاونین وزیر و مسئولین شهرستانی برگزار شد، اضافه کرد: آذربایجان غربی بعنوان پایلوت در این تصمیم تمامی اختیارات وزارت خانه را برای ساماندهی مرزنشینان به کار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی در وزارت راه و شهرسازی می باشد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت بعنوان مجموعه همکار در این راستا تمام تلاش خویش را در جهت روان سازی و تسهیل امور انجام خواهد داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آن بخشی از امورات مربوطه که مرتبط به وزارت صمت است استاندار با جدیت تمام پیگیری نماید.
رزم حسینی مرزهای پیرانشهر و سردشت را از مرزهای اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: می خواهیم با کشورهای همسایه غربی صادرات گسترده تری داشته باشیم، کالاهای ایرانی برای این کشورها جذاب است و این مرزها در این راستا ظرفیت های بسیار گسترده ای دارند.
وی ضمن اشاره به این که خلق پول در سردشت و پیرانشهر به دلیل همین مبادلات مرزی بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت باید استفاده بهینه گردد و خلق پول تبدیل به تولید و اشتغال شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این وزارت خانه برای تأمین زیرساخت های لازم در چارچوب شهرک ها و نواحی صنعتی در این منطقه اطلاع داد.

رزم حسینی همینطور ضمن اشاره به راه اندازی سامانه با ظرفیت جامع تجارت اظهار داشت: یکپارچگی امور در این سامانه باید محقق شود و دستگاهها موازی کاری نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شهرهای مرزی در تأمین امنیت ملی خدمات ارزشمند ای داشته اند، اظهار داشت: امنیت مرزها مرهون پایمردی مردمان مرزنشین همچون پیرانشهر و سردشت است.

وزیر صمت در انتها تصریح کرد: شهدای گرانقدرمان برای حفظ و تمامیت ارضی کشور جانفشانی نمودند و ما هم باید در کنار این فداکاریها اقتصاد مردم منطقه را تقویت و تأمین نماییم.

منبع: