توجه ویژه به صنایع خلاق و هویت ساز در دستور کار صندوق نوآوری

به گزارش اجاره مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلان اینکه در رویدادهای فناورانه گذشته این صندوق به حوزه ˮصنایع خلاقˮ کمتر توجه شده است، اظهار داشت: این در حالیست که اکوسیتم حوزه صنایع خلاق نیازمند جذب سرمایه برای تقویت توانمندی و اثرگذاری بیشتر است.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی بغدادی در بیست و ششمین رویداد دوشنبه های استارت آپی با عنوان جذب سرمایه در حوزه صنایع خلاق که بصورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به برنامه های این صندوق برای توسعه صنایع خلاق و هویت ساز در امسال، اضافه کرد: بر این اساس با مخاطبان و فعالان این حوزه ارتباط برقرار کرده و در این راستا ۵ رویداد پیوند و یک فستیوال در حوزه صنایع خلاق با همکاری یکی از صندوق های پژوهش و فناوری برنامه ریزی شده است.
وی با تاکید بر این که در رویدادهای گذشته صندوق نوآوری، به حوزه “صنایع خلاق” کمتر توجه شده است، افزود: این در حالیست که اکوسیستم حوزه صنایع خلاق نیازمند جذب سرمایه برای تقویت توانمندی و اثرگذاری بیشتر است. بر این اساس یک رویداد دو روزه جذب سرمایه مورد نیاز برای ارائه استارت آپ های این حوزه تحت عنوان “آفرینه” با همکاری صندوق پژوهش و فناوری گیلان درحال برگزاری است و در کنار آن پنل های آموزشی مختلفی نیز طراحی شده تا اثرگذاری رویداد بیشتر شود.
بغدادی، آموزش، گردشگری، مدیریت بازار و تبلیغات را همچون حوزه فعالیت استارت آپ های رویداد “آفرینه” عنوان نمود.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به روند حیات تیم های استارت آپی اشاره کرد: حدود ۳۲ درصد از استارت آپ های رویداد جذب سرمایه در مراحل اولیه نیازمند سرمایه بذری هستند که ۶۱ درصد از تیم ها نیاز به سرمایه سری A و ۳ درصد نیاز به سرمایه سری B دارند، ضمن آنکه ۴ درصد آنها نیاز به سرمایه سری C داشتند. این نشان میدهد که رویدادهای دوشنبه ‎های استارت آپی به درستی قسمتی از چرخه عمر استارت آپ ها که بیشترین فراوانی را داشتند، هدف گذاری کرده است.
در این مراسم همین طور محمد وحیدی، عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت های دولت از کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با وضع و اصلاح قوانین و همین طور مصوبات بودجه می تواند به رونق فضای کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان کمک نماید.
عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد آینده کسب وکارها در جهان نیز اشاره کرد: ظرفیت ایجاد فرهنگ و بسترسازی برای کسب و کارهای استارت آپی را باید فراهم نماییم، برای اینکه خیلی از مشاغل مهم جهان در آینده تحت تاثیر فرصت های استارت آپی قرار خواهند گرفت، بطوریکه فروشگاه های بزرگ در آینده دیگر به شکل فیزیکی امروز وجود نخواهند داشت و صنعت مارکتینگ در نگاه رو به آینده متحول خواهد شد، برای اینکه تجارت جهانی و صنعت مارکتینگ دنیا متاثر از کسب و کارهای استارت آپی متحول می شود.
وی بر رویکرد مثبت و اولویت محور مجلس در حوزه دانش بنیان اصرار کرد و اظهار داشت: پشتیبانی از کسب و کارهای دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی بعنوان الگویی مهم کلید خورده است، بطوریکه اولویت نگاه دانش بنیانی کمیسیون آموزش به کسب و کارهای استارت آپی و مجموعه هایی است که مبنای دانشی دارند. با این رویکرد مجلس، امیدواریم که حوزه استارت آپی و دانش بنیان ها رشد جهشی داشته باشند و صنایع خلاق نیز بتوانند از فرصت ایجادشده استفاده کنند.

منبع: