معاون استانداری مرکزی خبر داد؛ راه اندازی کمیته پسا تحریم در استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به لطمه های تحریم بر اقتصاد کشور اظهار داشت: کمیته ای در استان تحت عنوان برنامه پسا تحریم به وجود آمده است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر سعید فرخی عصر چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به این که فاکتورهای اقتصادی در استان مرکزی بنا به شواهد نسبت به سایر استانها وضعیت خوبی دارد، عنوان کرد: خوشبختانه استان مرکزی در بحث فاکتورهای اقتصادی توانسته رتبه نخست کشور را از آن خود کند.
وی با تاکید بر اجرائی شدن شعار سال اظهار داشت: امسال بمنظور تحقق شعار سال با ادارات و دستگاه های مختلف نشست های تخصصی انجام شد و تلاش بر این بود که با نشست با تشکل های اقتصادی نحوه تحقق شعار سال بررسی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی اشاره کرد: سال قبل نیز شعار سال بصورت نسبی محقق شد و تنها دلیل تحقق این مهم اعتقاد همه ارکان حاکمیت به اجرائی شدن شعار سال و همکاری و هماهنگی مجموعه استان بود.
فرخی افزود: سال قبل در امتداد تحقق شعار سال توانستیم یک سند تهیه و تدوین کنیمو امسال نیز در امتداد تحقق شعار سال یک نقشه راه تهیه شده است. این منشور در سطح راهبردی تهیه و برنامه ریزی شده که برنامه های راهبردی آن باید توسط دستگاه های اجرائی تهیه و اجرا شود.
وی با اشاره به لطمه های تحریم بر اقتصاد کشور اظهار داشت: کمیته ای در استان با همکاری اتاق تجاری تحت عنوان «برنامه پسا تحریم» به وجود آمده تا هم از لطمه تحریم ها در آینده جلوگیری شود و علاوه بر آن از برکات تحریم ها نیز استفاده گردد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: تحریم ها باوجود مشکلاتی که به وجود آورده است سبب شده شرایط تولید با جلوگیری از واردات محصولات خارجی به کشور بهبود یابد.
فرخی در آخر با اعلان اینکه خاموشی های اول خرداد غیرمنتظره بود اما در مجموع باید آماده باشیم چونکه امسال خاموشی خواهیم داشت، اظهار داشت: قطع غیر برنامه ریزی شده برق باید به حداقل خود برسد که در این راستا واحدهای تولیدی باید برنامه ریزی دقیقی انجام دهند تا بتوانیم با برنامه ریزی از مسئله کمبود برق عبور نماییم.