کاهش قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی

اجاره: رییس اتحادیه بارفروشان تهران از کاهش قیمت گوجه فرنگی، سیب زمینی، انبه و موز آگاهی داد.
مصطفی دارایی نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار هزارتومان کاهش یافته است، اظهار نمود: ورود گوجه فرنگی های لار و کازرون به بازار سبب کاهش قیمت این محصول شده و هم اکنون هم قیمت گوجه فرنگی درجه یک به صورت عمده در میدان مرکزی از ۶۰۰۰تومان به ۵۰۰۰تومان رسیده است.
وی افزود: سیب زمینی گرگانی و سیب زمینی درجه یک اصفهان هم امروز هزارتومان در بازار افت قیمت داشتند؛ به صورتی که سیب زمینی گرگانی با قیمت ۳۵۰۰تا ۴۰۰۰تومان و سیب زمینی اصفهان هم با قیمت ۵۰۰۰تومان به صورت عمده در میدان مرکزی به فروش رسید.
رئیس اتحادیه بارفروشان افزود: هفته آینده هم در این دو محصول باردیگر کیلویی هزارتومان افت قیمت خواهیم داشت؛ چونکه بار زیاد و با کیفیتیوارد بازار شده است.
دارایی نژاد در ادامه به کاهش قیمت موز و انبه هم اشاره نمود و اظهار داشت: ۵۰کانتینر انبه روز گذشته وارد کشور شد و ۱۵۰کانتینر دیگر هم در راهست که بعد از ورود به مرز ترخیص خواهند شد. ازاین رو قیمت انبه که در میدان مرکزی کیلویی ۴۰ تا ۴۵ تومان است امشب به ۳۵ تا ۳۷هزارتومان خواهد رسید و قیمت آن بطور قطع شکسته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت انبه داخلی هم ۳۵ هزارتومان است و میناب و سیستان و بلوچستان تأمین کننده انبه کشور هستند. قیمت انبه داخلی در میدان مرکزی در هفته آینده کاهشی و به ۳۰هزارتومان خواهد رسید.
رئیس اتحادیه بار فروشان اضافه کرد: موز کارتن کوچک هندی کیلویی ۲۰هزارتومان و موز کارتن بزرگ هم به صورت عمده در میدان کیلویی ۲۱ هزارتومان است. همینطور حدود ۶۰۰۰ تن موز وارد کشور شده و ۱۵۰کانتینر هم در راهست و قیمت موز در هفته آینده کاهشی خواهد بود.

منبع: