دبیرانجمن واردکنندگان برنج اعلام کرد ممنوعیت فصلی واردات برنج بطور کامل رفع نشده

به گزارش اجاره دبیرانجمن واردکنندگان برنج با اشاره به این که ممنوعیت فصلی واردات برنج در سالجاری بطور کامل رفع نشده است، اظهار داشت: مقرر است آن بخش از محموله های برنج وارداتی که تا پیش از ۳۱ شهریور وارد کشور شده اند، امکان ترخیص از گمرکات را داشته باشند.

مسیح کشاورز در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا ممنوعیت فصلی واردات برنج امسال بطور کامل لغو شده است یا خیر؟ اظهار داشت: یک ماه پیش ستاد تنظیم بازار در مصوبه ای موافقت خودرا با برداشت ممنوعیت فصلی واردات برنج اعلام نمود که با مخالفت وزارت جهاد کشاورزی مواجه گردید.

وی افزود: پس از آن نیز ستاد تنظیم بازار وظیفه اجرای این مصوبه را برعهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشت که تا حالا هیچ اقدامی در این راستا از طرف این وزارتخانه انجام نشده است. حتی مکاتبات بسیاری نیز دراین زمینه انجام دادیم که کشور ممکنست با کمبود برنج خارجی مواجه شود ولی پاسخی دریافت نکردیم.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج افزود: از دبیر ستاد تنظیم بازار درخواست کردیم که چون این ممنوعیت برداشته نشده حداقل برای گمرکاتی مانند زاهدان و تعدادی از گمرکات چابهار که ممکنست به سبب کرونا و شرایط آب و هوایی و… امکان سرویس دهی نداشته باشند، تدابیری اتخاذ شود. برای اینکه ممکنست بارهایی که پیش از دوره ممنوعیت وارد کشور شده اند به سبب این مسائل وارد دوره ممنوعیت شوند و امکان ترخیص هم فراهم نشود که در این صورت هم کشور گرفتار کمبود برنج خواهد شد و هم واردکنندگان مجبور به پرداخت هزینه های زیاد دموراژ و انبارداری می شوند.

وی اشاره کرد: در نهایت این مساله با وزیر عنوان شد و قرار شد کسانی که بارهایشان پیش از ۳۱ تیرماه به کشور می رسد و ممکنست وارد دوره ممنوعیت شوند، امکان ترخیص داشته باشند. این رفع ممنوعیت فقط شامل این بخش می شود و امکان سفارش و واردات همچنان در دوره ممنوعیت وجود نخواهد داشت.

منبع: