معدنی های بزرگ در پنج ماهه امسال چقدر فروخته اند؟

اجاره: بررسی آمار فروش شرکت های بزرگ معدنی نشان میدهد که تولیدکنندگان بزرگ معدنی کشور همچون شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (۲۳۲ درصد)، فولاد مبارکه (۱۴۷ درصد)، سنگ آهن گوهرزمین (۱۴۶ درصد)، ذوب آهن اصفهان و شرکت ملی صنایع مس ایران (هریک ۱۱۹ درصد) در پنج ماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش فروش داشته اند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، طبق گزارش عملکرد فروش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با (نماد کچاد)، در مرداد ماه امسال با عبور تولید کنسانتره آهن از مرز چهار میلیون تن، برابر ۴۰ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۱۴۸ ریال بوده و از میزان، سهم فروش در بازار داخلی ۳۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۱۰۰ ریال و در بازار صادراتی نیز برابر با هفت میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۸ ریال بوده است. بیشترین محصول به فروش رفته در بازار داخلی کنسانتره آهن (خشک) و در بازارهای صادراتی فولاد بوده است.
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از شروع سال مالی جاری تا انتهای مردادماه فروشی برابر ۱۷۰ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۵۲ ریال داشته است که نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش ۲۳۲ درصدی داشته است. طی پنج ماهه سال ۱۳۹۹ فروش ۵۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۸۸ ریالی ثبت شده است.
از میزان فروش طی پنج ماهه ابتدایی امسال ۱۴۸ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۲۰۲ ریال سهم بازارهای داخلی و ۲۱ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۰۲ ریال نیز از بازار صادراتی بدست آمده است.
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در طول این مدت (پنج ماهه امسال) چهار میلیون و ۶۸۲ هزار و ۵۳۳ تن کنسانتره آهن (خشک)، یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۷۲ تن گندله، ۳۹۲هزار و ۴۵۸ تن فولاد و ۶۹۵ هزار و ۴۵۲ تن آهن اسفنجی ساخته است.

رشد ۱۴۷ درصدی فروش فولاد مبارکه
طبق اعلام شرکت فولاد مبارکه (با نماد فولاد)، این شرکت در مرداد ماه امسال ۸۹ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۶۲۲ ریال فروش محصول داشته که ۲۳۶ هزار تن برابر ۴۶ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۹۴۹ ریال محصولات گرم فروخته شده است. بعد از محصولات گرم، محصولات سرد بیشترین میزان فروش را داشته است.
شرکت فولاد مبارکه از شروع سال مالی امسال تا انتهای مرداد ماه فروشی برابر با ۵۴ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۸۴ ریال داشته است که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل که برابر ۲۱۸ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۰۹ ریال بوده است، رشد ۱۴۷ درصدی فروش را ثبت کرده است.
فولاد مبارکه در پنج ماهه نخست امسال به ترتیب یک میلیون و ۶۰۱ هزارتن محصولات گرم، ۶۱۳ هزار تن محصولات سرد، ۱۲۹ هزارتن محصولات پوشش دار و ۶۹۲ هزار تن سایر محصولات ساخته است.

رشد ۱۴۶ درصدی سنگ آهن گهرزمین
بعد از فولاد مبارکه، شرکت سنگ آهن گهرزمین (با نماد کگهر) نیز میزان فروش خود در پنج ماهه امسال را نسبت به مردادماه سال قبل ۱۴۶ درصد رشد داشته است.
میزان فروش شرکت سنگ آهن گهرزمین در مرداد ماه امسال معادل ۱۲ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۷۰ با ۱۲۰ ریال بوده است که سهم بازار داخلی از رقم حاصل شده برابر ۱۰ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۹۸۲ ریال و سهم بازار صادراتی نیز دو میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۸۸ ریال بوده است. بیشترین محصول به فروش رسیده در بازار داخلی از لحاظ ارزش کلوخه سنگ آهن و در بازار صادراتی نیز کنسانتره سنگ آهن بوده است.
در مجموع پنج ماهه ابتدایی امسال، شرکت سنگ آهن گهرزمین فروشی برابر با ۱۲۷ میلیون ۴۹۰ هزار و ۶۲۲ ریال داشته است که در مقایسه با میزان فروش ثبت شده در مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۹ که برابر ۵۱ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۸۵۳ ریال بوده است، با رشد ۱۴۶ درصدی فروش همراه شده است.
این شرکت در مجموع پنج ماهه امسال ۱۰ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۷۷ تن کلوخه سنگ آهن، سه میلیون ۵۴ هزار و ۸۰۶ تن کنسانتره سنگ آهن و چهار میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۲۹ تن سنگ آهن دانه بندی شده و یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۳۴۴ تن گندله ساخته است.

رشد فروش ۱۱۹ درصدی ذوب آهن اصفهان و صنایع ملی مس برای هریک
طبق آمار ارائه شده توسط شرکت ذوب آهن اصفهان، این شرکت (با نماد ذوب) طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با فروش ۱۳۹ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۸۹۸ ریال فروش رشد ۱۱۹ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل با میزان فروش ۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۷۲ ریال رقم زده است. فروش پنج ماهه این شرکت در بازارهای داخلی معادل ۶۷ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۲ ریال و برای بازاهای برابر ۶۳ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۲۶ ریال بوده است.
میزان فروش شرکت ذوب آهن اصفهان در مردادماه امسال برابر ۲۸ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۹۲۸ ریال بوده که از این مقدار، سهم فروش در بازار داخلی برابر با ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۵۴۲ ریال و سهم بازار صادراتی نیز معادل ۱۲ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۳۸۶ ریال شده است. بیشترین محصول به فروش رفته در بازار داخلی تیرآهن و در بازار صادراتی شمش کالایی بوده است.
ذوب آهن اصفهان از شروع سال جاری تا اختتام مرداد ماه، ۲۵۶ هزار و ۶۳۳ تن تیرآهن، ۱۲۵ هزار و ۹۱۲ تن میلگرد، ۱۹ هزار و ۸۳۰ تن کلاف، ۲۰ هزار و ۲۰۷ تن شمش کالایی، ۲۲ هزار و ۶۵۶ تن ریل و ۲۳۵۱ تن سایر محصولات (نبشی، ناودانی و… ) ساخته است.
همین طور بر طبق گزارش عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران (با نماد فملی) فروش این شرکت در پنج ماهه ابتدایی امسال با رشد ۱۱۹ درصدی نسبت به زمان مشابه سال ۱۳۹۹ همراه شده است.
از شروع سال مالی ۱۴۰۰ تا انتهای مردادماه فروش ۲۶۱ میلیون و ۹۵۵ تنی ثبت شده است که نسبت به فروشی برابر ۱۱۹ میلیون و ۹۴ هزار و ۹۶ تنی در پنج ماهه سال گذشته، همانطور که اشاره شد رشد ۱۱۹ درصدی را ثبت کرده است.
از این مقدار فروش در مدت مذکور امسال، ۱۱۴ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۵۷ ریال در بازار داخلی و ۱۱۴ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۹۸ ریال در بازار صادراتی عرضه شده است.
همین طور میزان فروش شرکت ملی مس ایران در مردادماه امسال برابر با ۴۸ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۴۸۶ ریال بوده است که از این مقدار، سهم بازار داخلی ۲۵ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۹ ریال و سهم بازار صادراتی نیز از فروش محصولات معادل ۲۲ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۷۷ بوده است. بیشترین محصول فروخته شده در بازار داخلی و صادراتی کاتد مس بوده است.
در نهایت قابل ذکر است که در پنج ماهه امسال در مجموع ۶۵ هزار و ۴۰۵ تن کاتد توسط این شرکت تولید شده است.

منبع: