ارائه تسهیلات بهسازی به بیشتر از ۱۷۶۴ واحد نانوایی خوزستان

به گزارش اجاره خوزستان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار داشت: مهم ترین موضوعی که نانوایان نسبت به آن گلایه دارند بحث نرخ گذاری جدید برای نان است که تصمیم گیری نسبت به هر گونه تغییر و یا چگونگی آن بر عهده کارگروه آرد و نان استان است.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به تجلیل از نانوایان برگزیده اهواز، زحمات این قشر پرکار و خدوم در تولید نان را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: از دیرباز نان برای مردم ایران دارای یک قداست و ارزش بوده و به علت قرار گرفتن آن بعنوان قوت غالب مردم همچنان یکی از مهم ترین مسائل در سلامت و قوت مردم به شمار می آید.

وی ضمن اشاره به این که توجه به سلامت مردم در تولید نان در کشور و بخصوص استان خوزستان نسبت سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اضافه کرد: از سال قبل شرایط برای دریافت و استفاده نانوایان از تسهیلات بهسازی سرعت خوبی پیدا کرد، به صورتی که از آغاز سالجاری تا کنون بیشتر از ۱۷۶۴ واحد نانوایی موفق به دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی با بازپرداخت سه ساله و سود ۱۵درصد شده اند که این اقدام سبب رشد قابل توجهی در ارتقاء واحدهای خبازی و توسعه و بهبود مسائل بهداشتی آنان شد.

جهان نژادیان با تکیه بر شناخت کامل نسبت به مشکلات نانوایان خاطرنشان کرد: با عنایت به تشکیل جلسات مختلف و ارتباط موثر با اتحادیه نانوایان استان نسبت به مشکلات واحدهای خبازی واقف هستیم و مهم ترین موضوعی که نانوایان نسبت به آن گلایه دارند بحث نرخ گذاری جدید برای نان است که تصمیم گیری نسبت به هر گونه تغییر و یا چگونگی آن بر عهده کارگروه آرد و نان استان است.

وی اظهار داشت: در استان خوزستان حدود ۲ هزار و ۵۸۰ واحد نانوایی نوع ۱ و ۲ فعالیت می نمایند که به علت ایجاد شناخت بهتر از سلیقه مصرف کنندگان، تنوع تولید نان در استان با روند رو به رشدی مواجه گردید.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ضمن اشاره به تولید بهترین گندم و فعالیت کارخانجات مدرن در استان اظهار داشت: باید در خوزستان شاهد یکی از باکیفیت ترین نان های کشور باشیم ولی به علل متعدد همچون سختی آب مصرفی، گرمای طاقت فرسا در بازه طولانی از سال و عدم استفاده از کارگر آموزش دیده متاسفانه شاهد نان باکیفیت به صورت سراسری در استان نیستیم ولی وجود نانوایان موفق و مهارت دیده سبب شد تا بحث آموزش همچنان یکی از اولویت های مهم در ارتقاء کیفیت نان استان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به پاندمی کرونا در کشور و نیاز مردم به نان خوب و بهداشتی تلاش شد تا با برگزاری ۸ دوره آموزشی توسط اساتید مجرب کشوری و استان خوزستان همچنان مبحث آموزش بعنوان یکی از موثرترین راه های بهبود کیفیت دنبال شود.

منبع: