تولید دستگاه بسته بندی انواع مواد غذایی و دارویی در کشور

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ بمنظور بسته بندی انواع مواد غذایی و دارویی در کشور شد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، محمد شیرزاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ اظهار داشت: این دستگاه برای بسته بندی لبنیات، صنایع پروتئینی گوشتی، سالاد و… قابل استفاده می باشد و می توان آنرا بعنوان دستگاه کارآمد صنعتی و نیمه صنعتی معرفی نمود.

وی ادامه داد: ترموفرمینگ امکان تزریق گاز و اتمسفر اصلاح شده به بسته های مواد غذایی را فراهم می آورد و در این دستگاه انواع پرکن جامدات و مایعات نصب شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه از تولید دستگاهی دیگر به نام کارتنینگ جهت جعبه گذاری محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و آرایشی و بهداشتی همچون خمیردندان و بطری آگاهی داد و بیان کرد: این دستگاه بصورت تمام اتوماتیک عمل می کند و اپراتور نقش چندانی در پروسه بسته بندی ندارد.

شیرزاده یکی از وظایف اصلی دستگاه کارتنینگ را آماده سازی و تا کردن بروشور بصورت خودکار و بدون دخالت دست اعلام نمود.

ایشان سپس همین طور به تولید دستگاه بسته بندی بلیستر جهت بسته بندی قرص ها، مواد دارویی و سرنگ های از قبل پر شده اشاره نمود و اظهار داشت: نحوه بسته بندی مواد دارویی و بطور ویژه قرص ها در این دستگاه سبب شده است که به یک قسمت جدا نشدنی در شرکت های داروسازی تبدیل گردد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد مزیت رقابتی محصولات این شرکت بیان کرد: شرکت ما این دستگاهها را داخل ایران با توانمندی های مهندسین ایرانی تولید و از تکنولوژی داخل ایران استفاده می نماید و با توجه به این که ما در داخل ایران رقیبی نداریم، از استقبال خوبی در بازار برخوردار هستیم.

شیرزاده با اشاره به اینکه دستگاه های ما هیچ آسیبی بر محیط زیست وارد نمی کند، اشاره کرد: شرکت ما از دستگاه هایی برخوردارست که نمونه خارجی آن وجود ندارد و خود ما طراحی صفر تا صد آنرا انجام داده ایم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اعلان اینکه اهتمام می نماییم فناوری روز را به دستگاه های خود اضافه نماییم، از استقبال شرکت های خارجی از تکنولوژی های این شرکت آگاهی داد.

شیرزاده تولید دستگاه های pFS جهت بسته بندی داروهای خاص و گران را از تولیدات این شرکت در آینده ای نزدیک اعلام نمود.

وی با اعلان اینکه دستگاه های ما در کشورهای دیگر درحال فعالیت هستند، اشاره کرد: صادرات به عراق، ازبکستان، اردن، عمان و کار مشترک با شرکت های آلمانی و سوئیسی در برنامه صادراتی شرکت قرار دارد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این که مشتریان ما از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی جهت خریداری دستگاهها بطور اقساطی و لیزینگی استفاده می نمایند، بیان کرد: شرکت ما به سبب برخورداری از تکنولوژی خاص و های تک موفق به گرفتن معافیت های مالیاتی شده است.