فرماندار شهرستان پاکدشت خبر داد فعالیت بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و ایجاد بیش از ۴۰۰۰ شغل در شهرستان پاکدشت

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به ایجاد چهار هزار و ۹۹۰ شغل در هشت ماهه ابتدایی سال جاری در شهرستان پاکدشت از کسب رتبه نخست تعهد اشتغالزایی در استان تهران توسط این شهرستان آگاهی داد.
مهدی یوسفی جمارانی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح تحقق ۱۴۵ درصدی اشتغالزایی امسال در سطح شهرستان پاکدشت اظهار داشت: این شهرستان با ایجاد چهار هزار و ۹۹۰ شغل، رتبه اول تعهد اشتغالزایی در هشت ماهه ابتدایی استان تهران را به خود اختصاص داد. با ایجاد این میزان اشتغال از مجموع سه هزار و ۴۳۷ مورد تعهد شهرستان، برمبنای سامانه رصد، پاکدشت رتبه اول اشتغال بین شهرستان های استان تهران را به خود مختص کرده است.
وی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی صورت گرفته، میزان اشتغال در زمینه های مختلف شهرستان پاکدشت به بالای ۱۶۰ درصد از تعهد ارائه شده می رسد.
وی افزود: جلسات ستاد تسهیل بصورت مستمر و هفتگی در محل واحدهای صنعتی برگزار و با راه اندازی کلینیک صنعت، مسائل و مشکلات صنعتگران با بهره گیری از ظرفیت های خارج از دولت و ارتباط بین صنعت و دانشگاه برمبنای کار کارشناسی و نیازسنجی حل می شود.
جمارانی اشاره کرد: سال قبل با همیاری و هم افزایی مسئولان، از مجموع یکهزار و ۵۲۳ اشتغال تعهد شده، این شهرستان با ایجاد ۲ هزار و ۹۹۰ فرصت شغلی، بیش از تعهد خود، ظرفیت و فرصت شغلی ایجاد و در استان تهران و سامانه رصد رتبه ممتاز را کسب نمود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به استقرار بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در پاکدشت اظهار داشت: این شهرستان با بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی فعال در سه شهرک صنعتی مصوب دولتی، یک شهرک صنعتی خصوصی و چهار لکه یا منطقه صنعتی ۲۰ درصد اشتغال صنعتی شهرستان های استان تهران را در خود جای داده است.
جمارانی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد گردش مالی شهرستان در زمینه صنعت شکل می گیرد، اضافه کرد: به سبب کیفیت بالای تولید، اغلب محصولات تولید شده در این شهرستان به بالای ۶۰ کشور صادر می شود.
وی افزود: با حرکت در راه تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ در نظر داریم با بهره گیری از ابتکارها و راهکارهای جدید بعنوان یک عامل موثر در پیشرفت، اقتصاد شهرستان را از ۲۰ درصد فعلی دست کم تا ۴۰ درصد کل استان ارتقاء دهیم.

منبع: