یک یارانه جدید برای محصولات کشاورزی

اجاره: سازمان توسعه تجارت از ابلاغ شیوه نامه پرداخت یارانه حمل و نقل صادراتی هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی آگاهی داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام علی رضا پیمان پاک – رییس سازمان توسعه تجارت – این یارانه با هدف گسترش زیرساخت و لجستیک صادراتی کشور بطور خاص در زمینه محصولاتی کشاورزی پرداخت می شود.
برمبنای بند (م) تبصره (۱) قانون بودجه و همین طور ماده (۴)بسته پشتیبانی از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰، اعتباراتی جهت پرداخت یارانه حمل هوایی محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و حوزه اتحادیه اوراسیا در نظر گرفته شده است که بر این اساس سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، شیوه نامه اجرائی مربوطه را تدوین سپس توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ گردید.
کاهش هزینه های حضور صادرکنندگان محصولات کشاورزی در بازار کشورهای همسایه و کشورهای حوزه اتحادیه اوراسیا و افزایش قدرت رقابت پذیری صادرات محصولات کشاورزی با هدف کاهش مدت زمان حمل این دسته از کالاهای صادراتی به سبب فساد پذیر بودن همچون اهداف شیوه نامه اجرائیست.
معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در صورت اختصاص بودجه های لازم از طرف سازمان برنامه و بودجه و در قالب کارگروه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی نسبت به حمایت و تشویق صادرکنندگان بوسیله کاهش هزینه های حمل و نقل هوایی کالاهای فسادپذیر و با محاسبه هزینه سوخت هواپیماهای باری به میزان هزینه سوخت هواپیماهای مسافری اقدام خواهد شد. وزارت صمت مصمم به توسعه و تجهیز زیرساخت های تجاری بعنوان یکی از اولویت های حوزه تجارت خارجی کشور است.

منبع: