دبیرکانون مرغداران گوشتی کشور: نرخ کرایه های حمل و نقل نهاده ۲ تا ۳ برابر بیشتر از نرخ مصوب است

دبیرکانون مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: کرایه های حمل نهاده ها ۲تا ۳ برابر بیشتر از نرخ مصوب است و مرغداران ناچار به پرداخت مبالغ پیشنهادی رانندگان هستند.
پرویز فروغی در گفتگو با ایسنا، آخرین وضعیت تأمین نهاده ها را شرح داد و اظهار داشت: تا آخر دیماه مقرر است نهاده ها به روال قبل تامین گردد و در اختیارتولیدکنندگان قرار گیرد و آخر دیماه هم بطور قطع برای آن تصمیم گیری خواهد شد.
وی ضمن اشاره به افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل اظهار داشت: کرایه مصوب حمل و نقل نهاده برای هر تن ۳۸۰ تومان است ولی برای مرغداران این عدد به ۸۰۰ تومان می رسد. یعنی حدود ۲ تا ۳ برابر بیشتر از نرخ مصوب دریافت می کنند.
دبیرکانون مرغداران گوشتی کشور اضافه کرد: این قیمت های پشت بارنامه بارمالی بسیاری برای مرغداران به همراه دارد و اگر مرغداران با قیمت اعلام شده توسط رانندگان موافقت نکنند بطور قطع بار برای آنها ارسال نمی گردد و تولیدکنندگان ناچار به پرداخت مبالغ پیشنهادی هستند.
وی خاطرنشان کرد: اگر مقرر است مرغ با نرخ مصوب توزیع شود بایستی این نرخ مصوب در همه پارامترهای تولید همچون کرایه های حمل و نقل و نهاده ها رعایت شود. اگر قرار باشد کرایه ها افزایش یابد و نهاده ها را از بازار آزاد تهیه نماییم و از آن طرف مرغ با نرخ مصوب از تولیدکننده دریافت شود تکلیف مرغدار با ضرر و زیان چه خواهد بود؟
او در آخر اظهار داشت: صنعت طیور رها شده و فشار زیادی بر روی مرغداران است. در این شرایط روز به روز برخی از تولیدکنندگان چرخه تولید خارج خواهند شد.