دلیل برگشت خوردن فلفل دلمه ای از روسیه مشخص شد

اجاره: در دیدار نمایندگان ایران و روسیه، راه های رفع اشکال ممنوعیت موقت صادرات فلفل دلمه ای ایران به روسیه بررسی گردید.
به گزارش اجاره به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار با لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران توسعه همکاری ها با همسایگان خصوصاً روسیه را از برنامه های دولت سیزدهم عنوان نمود و اضافه کرد: سالانه ۱۳۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران تولید و حدود ۱۰ میلیون تن از این محصولات به کشورهای مختلف صادر می شود.
وی با شاره به اینکه سازمان حفظ نباتات دو کشور ایران و روسیه با هم همکاری مستمر دارند و پروتکل ها را بصورت مداوم به اشتراک می گذارند، اشاره کرد: در یکی از محموله های فلفل دلمه ای از سموم دفع آفات نباتی استفاده شده بود که در اتحادیه اروپا مورد استفاده و تایید بوده اما در روسیه ثبت نشده است و سبب شد که صادرات محصولاتی که برای روسیه تولید شده بود با ممنوعیت موقت مواجه شود؛ در صورتیکه همین محصولات به سایر کشورها به آسانی صادر می شود.
برومندی اظهار داشت: باتوجه به اینکه ۲۰۰۰ هکتار گلخانه در ایران محصولات تولیدی خودرا به روسیه صادر می کنند، پیشنهاد ما این است که سموم مورد استفاده برای این محصولات از کشور روسیه تامین گردد.
وی در ادامه خواهان استمرار همکاری ها برای رفع ممنوعیت موقت صادرات فلفل دلمه ای ایران به روسیه شد.
در این دیدار، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران اظهار نمود: کشور روسیه مخالف روابط دو جانبه نیست و تلاش می نماییم تا این صادرات به روسیه باردیگر رونق گیرد.

منبع: