رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد: کالای فاقد شناسه در بازار به فروش نمی رسد

به گزارش اجاره خراسان رضوی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد اظهار داشت: هم اکنون میزان لوازم خانگی قاچاق در استان نسبت به ۲ ماه پیش به ۲ درصد رسیده و هیچگونه کالای فاقد شناسه ای در بازار به فروش نمی رسد. یکی از علل ایجاد و طراحی سامانه جامع تجات پیشگیری از ورود همین کالای قاچاق به بازار بوده است.

غلامرضا رزقیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که شب گذشته، ۲۱ دی ماه، با محوریت تحلیل شرایط اقتصادی کشور و نقش تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار نمود: هدف از برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی عرضه محصولات جدید و نمایش کیفیت و تنوع آن است. تمام کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه شده، شناسه کالا دارد و در سامانه جامع تجارت هم ثبت شده است.

وی افزود: لوازم خانگی وابستگی شدیدی به نرخ ارز دارد و بمحض این که قیمت مواد اولیه، دلار، محصولات پتروشیمی و… تغییر پیدا کند، اثر مستقیمی بر قیمت لوازم خانگی می گذارد. امید است که ثبات اقتصادی در کشور پایدار شود تا هیچگونه افزایش قیمتی در لوازم خانگی رخ ندهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد بیان نمود: الان بازار لوازم خانگی شرایط آرامی را طی می کند و رونق آن به میزان خرید مصرف کنندگان بستگی دارد. هم اکنون اگر بازار لوازم خانگی گرفتار رکود شده، به این علت است که نقدینگی مصرف کنندگان و خریداران کاهش پیدا کرده است. میزان مصرف و خرید لوازم خانگی بستگی به قدرت خرید مردم دارد.

وی افزود: اگر دولت همانطور که از صنعت خودرو حمایت می کند، از صنعت لوازم خانگی با عنایت به این که صنعت مهمی بعد از صنعت خودرو به حساب می آید، حمایت کند، ارزان ترین کالاها به دست مردم و زوج های جوان می رسد.

رزقیان با اشاره به اینکه اگر قیمت لوازم خانگی افزایش پیدا کند، این افزایش نرخ با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواهد بود، اظهار داشت: در این فرآیند ابتدا کالای مورد نظر بررسی و در صورتی افزایش قیمت آن تایید خواهد شد که مجوز آن از جانب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده باشد. ازاین رو هیچ افزایش خودسرانه قیمتی در فروش این دسته از کالاها وجود ندارد. بعنوان نمونه بعضی از کالاها از آغاز سالجاری ۹ الی ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته که این افزایش قیمت ها با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در مورد طرح اقساطی خرید لوازم خانگی اظهار داشت: طرح اقساطی فروش لوازم خانگی این گونه است که افراد از سوی فروشگاه به بانک معرفی می گردند و با اقساط ۳۶ ماهه کالای خویش را دریافت می کنند. این طرح برای زوج های جوان بسیار مناسب بوده و از آن استقبال زیادی شده است.

رزقیان ضمن اشاره به کاهش قاچاق لوازم خانگی نسبت به چهار ماه گذشته تصریح کرد: بازرسان اتحادیه لوازم خانگی، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ۲ روز در هفته بازار را رصد کرده و به بازرسی می پردازند.