مقام مسئول سازمان مالیاتی خبر داد: استفاده از معافیت مالیاتی تنها در صورت تسلیم اظهارنامه تا خرداد

به گزارش اجاره معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: برخورداری از معافیت یا مشوق مالیاتی اشخاص حقیقی، منوط به عرضه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی یعنی تا آخر خرداد ماه است.

به گزارش اجاره به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، معاون درآمدهای مالیاتی این سازمان با اشاره به اینکه خردادماه موعد عرضه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل است، اظهار داشت: برخورداری از هر نوع معافیت با نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به عرضه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی می باشد.
محمد تقی پاکدامن عنوان کرد: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ خویش را تا آخر خردادماه سالجاری به صورت الکترونیکی از راه درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir ارسال و مالیات خویش را پرداخت کنند.
وی با تکیه بر این که برخورداری از هر نوع معافیت نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به عرضه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی می باشد، تصریح کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه معافیت دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خویش را در مهلت مقرر ارائه نمایند.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به این که مودیان می توانند با عرضه اظهارنامه شفاف از فرصت پذیرش خوداظهاری مالیاتی برخوردار شوند، اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد مفاد تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم را از حیث تعیین مالیات مقطوع با نگاهی جدید و بر مبنای اطلاعات و دیتاهای واصله همچون اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات حساب های بانکی (POS) و سایر اطلاعات موجود در پایگاه های سازمان اجرا نماید.
وی خاطرنشان کرد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر باعث محرومیت از کلیه معافیت های مالیاتی و جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می شود.

منبع: