افزایش اجاره در انگلیس رکورد زد

اجاره: قیمت اجاره خانه در انگلیس در ماه ژوئن با بیشترین سرعت از سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، مرکز ملی آمار انگلیس روز چهارشنبه (۲۰ جولای) اعلام کرد، اجاره بها نسبت به سال قبل در ماه گذشته ۳ درصد بالا رفته است که قویتر از رشد ۲.۸ درصدی در ماه می است.
اجاره بها همراه با قیمت ملک درحال افزایش است و تقاضا از عرضه خانه در هر دو بازار پیشی گرفته است. کری لوئیس، آمارگیر قیمت مسکن در مرکز ملی آمار بریتانیا اظهار داشت: اجاره بها در سراسر کشور به رشد خود ادامه داد و وست میدلندز شاهد بیشترین افزایش بود.
یک گزارش جداگانه نشان داد که قیمت مسکن در بریتانیا در سال منتهی به ماه می ۱۲.۸ درصد بالا رفته است که از ۱۱.۹ درصد در آوریل بالا رفته است. میانگین هزینه یک خانه از ماه می، هم اکنون ۲۸۳ هزار پوند یا حدود ۳۲ هزار پوند بیش از یک سال پیش است.
لوئیس اظهار داشت: تورم سالانه قیمت مسکن با قوی ترین افزایش ها در ولز، باردیگر افزایش پیدا کرد. لندن شاهد کمترین افزایش بود، بااینکه قیمت ها در آنجا به شتاب ادامه می دهند.
طبق گزارش بلومبرگ، در انگلستان، قیمت مسکن در سال منتهی به ماه می ۱۳.۱ درصد افزوده شد که حالا به رکورد ۳۰۲ هزار پوند رسیده است. قیمت در لندن ۸.۲ درصد افزوده شد که کندترین سرعت رشد در بین مناطق بریتانیاست.

منبع: