معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه خبر داد: رشد شصت و سه درصدی و بیست و سه درصدی صادرات ایران با ازبکستان و قرقیزستان

اجاره: جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ازبکستان و قرقیزستان» اجرا شد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ازبکستان و قرقیزستان» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه های ذیربط انجام شد.
در این جلسه، صفری ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن خیلی از مصوبات کمیسیون مشترک ازبکستان پیگیری مصوبات این کمسیون و اجرائی کردن پروتکل ها را تا قبل از سفر رییس جمهور به تاشکند مهم برشمرد و اضافه کرد: رییس جمهوری تاکید ویژه برای برگزاری کمسیون های اقتصادی و پیگیری دستاورد سفرهای خارجی دارند.
معاون دیپلماسی اقتصادی در ادامه اظهار داشت: «در خصوص قرقیزستان به سبب انتقال مسئولیت کمیسیون مشترک از یک وزارت خانه به وزارت خانه دیگر پیگیری اجرای مصوبات درحال انجام می باشد».
صفری صدور خدمات مهندسی به قرقیزستان را با اهمیت تر از تجارت با این کشور دانست و از حجم بالای پروژه های صدور خدمات مهندسی در این کشور آگاهی داد و اصرار کرد صندوق ضمانت باید این پروژه ها را تامین مالی کند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همین طور به رشد ۶۳ درصدی صادرات با ازبکستان و رشد ۲۳ درصدی با قرقیزستان اشاره نمود و برگزاری نمایشگاه کالاهای صادراتی در ازبکستان را فرصتی مغتنم برای عرضه محصولات خصوصاً محصولات ساختمانی و مصالح به اوراسیا دانست.
در ادامه این جلسه درباب پیگیری پروژه های دانش بنیان با وزارت خانه ها و احصاء نیازها و کارهای آنان دراین زمینه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در این جلسه اعضای حاضر درباب چگونگی همکاری دستگاهها، موانع پیش رو و راهکارهای ارتقا همکاریهای فیمابین، بحث، و محورها و پیشنهادات خودرا ارائه کردند.

منبع: