معاون وزیر صمت: ۱۵۰۰ کارگاه کوچک در کشور تا اختتام امسال ایجاد خواهد شد

به گزارش اجاره، لرستان معاون وزیر صمت اظهار داشت: ۱۵۰۰ کارگاه کوچک در کشور تا آخر سال جاری ایجاد تا زمینه استقرار شرکتهای دانش بنیان و صاحب فناوری فراهم گردد.
علی رسولیان در گفت و گو با ایسنا با اعلان اینکه بر طبق مسئولیتی که داریم ۹ منطقه ویژه اقتصادی را مدیریت می نماییم که دو منطقه در لرستان واقع شده است، اضافه کرد: یکی از مناطق ویژه اقتصادی بروجرد بوده که امروز کلنگ زنی شد.
ایشان سپس با تأکید بر پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: امسال وزارت صمت بسته ویژه ای را با کمک دولت برای پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و توسعه عمق دانش بنگاه های تولیدی مصوب کرد.
معاون وزیر صمت با اعلان اینکه مزایای خوبی در این جهت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بیش از ۴۰ شهرک فناوری را با مصوبه دولت شروع کردیم ومکان یابی آنان شروع شده و در سطح کشور ایجاد خواهیم کرد.
رسولیان با اعلان اینکه یکی از این شهرک های فناوری را در لرستان ایجاد خواهیم کرد، اظهار داشت: مزایایی همچون واگذاری زمین در شهرک ها و مناطق ویژه اقتصادی، کمک های مالی و بازاریابی و حضور در نمایشگاه های کشور و بین الملی و برندسازی و… برای تقویت این شهرک ها در نظر گرفته ایم.
وی عنوان کرد: حمایت ویژه را از ۸۵ بنگاه های کوچک و متوسط در سازمان صنایع کوچک داریم و خوشبختانه شرکت های دانش بنیان هم در لرستان و هم در استانهای بزرگ صنعتی کشور درحال رشد هستند.
معاون وزیر صمت با اعلان اینکه از برخی شرکت هایی که قابلیت دانش بنیان شدن را دارند حمایت می نماییم، اضافه کرد: در این راه سال قبل بیش از ۱۰۰ شرکت توانستند دانش بنیان شوند که امید می رود این بسته را تا آخر سال به سرانجام برسانیم.
رسولیان افزود: یکی از اقداماتی را که بتازگی شروع کردیم ایجاد کارگاه های کوچک است. از شروع امسال برای بنگاه های کوچک و متوسط و با اولویت شرکت های دانش بنیان و فناور ۴۰۰ کارگاه راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: برنامه این است که ۱۵۰۰ کارگاه را در کشور تا اختتام امسال ایجاد تا زمینه استقرار شرکت های دانش بنیان و صاحب فناوری فراهم گردد.