با محوریت سازمان برنامه و بودجه؛ شروع فرایند تدوین برنامه هفتم توسعه با دستور رئیس جمهور دردولت

به گزارش اجاره، سرپرست معاونت امور مجلس، حقوقی و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: به دنبال ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه، رئیس جمهور دستور آغاز رسمی تدوین آنرا صادر کرد.

به گزارش اجاره به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، بابک افقهی اظهار داشت: به دنبال ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه، توسط مقام معظم رهبری، رئیس جمهور محترم دستور آغاز رسمی تدوین برنامه هفتم توسعه در دولت سیزدهم توسط سازمان برنامه و بودجه کشور را صادر کردند.
وی اضافه کرد: البته تمهید مقدمات و جلسات مختلف مطالعات تدوین برنامه هفتم توسعه پارسال و به دستور دکتر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با محوریت دو بازوی پژوهشی سازمان یعنی مرکز آینده نگری و مؤسسه عالی پژوهش و برنامه ریزی شروع شده بود.
سرپرست معاونت امور مجلس، حقوقی و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: همچون اقدامات مهم دیگر برگزاری جلسات مختلف نخبگی با حضور کارشناسان اساتید دانشگاهی در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت بررسی مدلهای مختلف و انتخاب بهترین مدل مناسب برای تمرکززدایی در برنامه توسعه و افزایش اختیارات به استان ها برای تبلور ظرفیت های فراوان آنها برای تحقق بیشتر پیشرفت در کشور بود.
وی افزود: تمرکززدایی و توجه به توسعه استان ها یکی از رویکرد مهم تدوین برنامه هفتم توسعه در دولت سیزدهم و بر مبنای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری خواهد بود که مبتنی بر آمایش سرزمین، تجهیز منابع لازم از راه ایجاد صندوق های استانی و افزایش قدرت تصمیم گیری در استان هاست.
افقهی خاطرنشان کرد: پیشبینی می شود تا آخر فروردین ماه سال آینده نسخه اولیه برنامه به هیئت محترم وزیران تقدیم شود و بعد از آن روند بررسی و تصویب برنامه هفتم در دولت و مجلس آغاز شود.
این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: بنا بر تاکید رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت استفاده از همه ظرفیت های کارشناسی و نخبگی در تدوین برنامه هفتم توسعه، این سازمان آماده پذیرش پیشنهادها، نظرات و استفاده از ظرفیت های ارزشمند دانشگاه ها و قطب های علمی و گروههای کاری اتاق های بازرگانی، تعاون و فعالان اقتصادی سراسر کشور به صورت سازماندهی شده و کارآمد است.

منبع: