تحولی در صنعت خودروهای برقی؛ توسعه یک باتری که در عرض ۳ دقیقه شارژ می شود

اجاره: پیشرفت فناوری منجر به تولید باتری جدیدی برای خودرو های برقی می شود که در عرض ۳ دقیقه شارژ شده و به مدت ۲۰ سال بدون نیاز به تعویض دوام می آورد و می تواند صنعت خودرو های برقی را متحول کند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا و به نقل از بی جی آر، گزارش ها حاکی از آنست که پژوهشگران استارت آپی در ماساچوست دست به ساخت یک باتری زده اند که به سرعت شارژ می شود و می تواند آینده خودرو های برقی را بطور کلی متحول کند. این باتری توسط شرکت ادن انرژی (Adden Energy) که یکی از شاخه های دانشگاه هاروارد است، تولید شده. این شرکت ادعا می کند که باتری آنها تنها در عرض سه دقیقه بطور کامل شارژ می شود به مدت ۲۰ سال دوام می آورد.
ایندیپندنت گزارش داده است که این شرکت قبل از این نمونه اولیه یک باتری سلولی را با مدت زمان شارژ سه دقیقه ای و بیش از ۱۰ هزار چرخه پر و خالی شدن در طول عمرش به معرض نمایش گذاشته است. این استارت آپ حالا، بدنبال تجاری سازی این باتری و قرار دادن آن در دسترس عموم است. این شرکت می گوید که هدف آن قابل دسترس کردن هرچه بیشتر خودرو های برقی برای مردم است.
ویلیام فیتژوگ (William Fitzhugh)، مدیر عامل شرکت ادن انرژی، می گوید که این کار را برای ۳۷ درصد از آمریکایی هایی که صاحب گاراژ نیستند و نمی توانند خودرو های برقی خودرا در طول یک شب شارژ کنند، انجام می دهد. با ارائه راهی برای شارژ خودرو های برقی در عرض سه دقیقه یا کمتر، این شرکت امیدوار است که خودرو های برقی بطور کلی برای عموم قابل دسترس تر شوند، به ویژه اگر بتوان نیاز به خرید سیستم های شارژ گرانقیمت را از بین برد و خودرو را حین حرکت شارژ کرد.
ساخت وسایل نقلیه الکتریکی قابل دسترس یکی از بزرگ ترین محرک های این صنعت در سالهای اخیر بوده است، خصوصاً که به سبب قیمت بالا و سخت افزارهای مورد نیاز برای شارژ نگه داشتن این خودرو ها، تعداد کمی از آنها در دسترس عموم قرار گرفته اند. اما داشتن یک باتری با شارژ فوق سریع می تواند همه این موارد را تغییر دهد.
استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر در جاده ها می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک نماید که در نتیجه آن مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوایی فعلی بهبود می یابد. ما قبل از این راهکارهای دیگری را برای تغییر شرایط آب و هوایی همچون به دام انداختن پرتوهای مضر خورشیدی با بهره گیری از حباب های فضایی شاهد بوده ایم، اما کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می تواند به گرمایش جهانی کمک نماید.
بعلاوه، اگر بتوانیم یک باتری با شارژ فوق العاده سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی ایجاد نماییم، ممکنست بتوانیم از همین فناوری در باتری های کوچک تر برای تلفن های همراه هوشمند و سایر اقلام الکتریکی نیز بهره ببریم. این به بهبود مشکل اتلاف باتری که صنعت فناوری هم اکنون با آن دست به گریبان است نیز کمک می نماید.