مسیر طلای جهانی کجاست؟

به گزارش اجاره، قیمت طلا امروز چهارشنبه ثابت بود و سرمایه گذاران خویش را برای تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در انتها روز آماده می کردند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۱ دقیقه بامداد به وقت شرقی با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا هم با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۸۱۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.
قیمت شمش در روز سه شنبه بعد از افزایش کمتر از حد انتظار در قیمت های مصرف کننده ایالات متحده، به بالاترین حد خود در بیشتر از پنج ماه گذشته رسید که سبب کاهش نرخ افزایش نرخ از جانب فدرال رزرو شد.
قیمت های مصرف کننده در ایالات متحده در ماه نوامبر در بحبوحه کاهش قیمت بنزین و خودرو های فرسوده به سختی افزوده شد که منجر به کوچک ترین افزایش سالانه تورم در نزدیک به یک سال قبل شد. تمرکز بازار حالا به تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ تبدیل گشته است. انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده در نشست پایانی خود در سال، نرخ ها را ۵۰ واحد افزایش دهد.
طلا به صورت سنتی بعنوان پوششی در مقابل تورم شناخته می شود اما افزایش نرخ بهره تمایل به کاهش جذابیت شمش را دارد چونکه هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را زیاد می کند. بانک انگلستان در مورد فشار قابل توجه بر خانوارها و مشاغل به علت تورم بالاتر و هزینه های استقراض اخطار داد اما اظهار داشت که آنها نسبت به پیش از بحران مالی جهانی انعطاف پذیرتر هستند.
طبق گزارش رویترز، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام نمود که دارایی های آن در روز سه شنبه ۰.۳ درصد افزوده شد و به ۹۱۲.۷۲ تن رسید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳.۶۵ دلار رسید و پلاتین ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۳۱ دلار و ۱۳ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۹۲۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.