دلار جهانی در اوج و طلا در قعر

اجاره: قیمت جهانی طلا امروز(جمعه) کم شد و برای کاهش هفتگی در نظر گرفته شد برای اینکه دلار قوی تر و نگرانی ها از افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا چشم انداز شمش بدون بازده را مختل کرد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۷ دقیقه بامداد به وقت شرقی با ۸ درصد کاهش به ۱۸۲۸ دلار رسید که در این هفته ۱.۷ درصد کم شده است. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۸۲۹ دلار رسید.
شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش پیدا کرد. طلا به عنوان یک ذخیره امن ارزش با دلار رقابت می کند و افزایش ارزش پول نیز موجب می شود که شمش برای خریداران خارجی جذاب نباشد.
دو مقام فدرال رزرو روز پنجشنبه گفتند که بانک مرکزی ایالات متحده احیانا باید نرخ های بهره را بیش از اوایل ماه جاری افزایش می داد. بازارهای پول حالا انتظار دارند که نرخ های معیار تا ماه می به بالای ۵ درصد افزایش یابد و در طول سال در این سطوح باقی بماند.
طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در بین مشکلات تورمی شناخته می شود اما نرخ های بهره بالا هزینه فرصت نگهداری شمش های غیر بازده را بیشتر می کند.
طبق گزارش رویترز، داده های وزارت کار آمریکا نشان میدهد که قیمت های ماهانه تولیدکننده در ژانویه شتاب گرفته است و شاخص قیمت تولیدکننده برای تقاضای نهایی بعد از کاهش ۰.۲ درصدی در ماه دسامبر، در ماه گذشته ۰.۷ درصد افزایش پیدا کرد. بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه داری به بالاترین سطح خود از اواخر دسامبر رسید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۱.۴۸ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۱۶.۶۶ دلار و پالادیوم ۰.۶ درصد کم شد و به ۱۵۰۱ دلار و ۹ سنت رسید.