معاون وزیر صمت خبر داد: ایجاد شهرک انرژی خورشیدی و فناوری در خراسان شمالی

اجاره: خراسان شمالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی شهرک انرژی خورشیدی و شهرک فناوری در خراسان شمالی آگاهی داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، علی رسولیان مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی ایران در حاشیه سفر خود به خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با ایجاد شهرک انرژی خورشیدی در خراسان شمالی موافق هستیم و در صورتی که جانمایی آن صورت گیرد از آن نیز حمایت خواهیم کرد تا فضا برای سرمایه گذاری در این عرصه فراهم گردد.
وی ادامه داد: شهرک فناوری نیز از مصوبات دولت در این استان است که بمحض دریافت مجوز ها، عملیات اجرائی آن شروع خواهد شد.
وی افزود: تا حالا در کشور به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان زمین واگذار شده است و می تواند در خراسان شمالی نیز صورت گیرد.
رسولیان بیان کرد: توسعه فضاهای صنعتی برای تمام استانهای کشور مهمست بنا بر این طی سال قبل ۶ هزار هکتار به فضای شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اضافه گردید.
وی بیان کرد: طی سال قبل ۲۰۰ هکتار به فضای شهرک ها و نواحی صنعتی استان خراسان شمالی نیز اضافه شده و برای پشتیبانی از این استان، ۵ شهرک یا ناحیه صنعتی دیگر در این استان ایجاد می شود.
وی با اعلان اینکه ۱۷۵۰ واحد تعطیل در کشور از سال قبل تا حالا به چرخه تولید بازگشته است، اشاره کرد: اکنون درحال فعال کردن اراضی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور هستیم و ۴۹۰۰ طرح صنعتی نیز حالا در مرحله نصب ماشین آلات قرار دارد.
رسولیان عنوان کرد: طی سال قبل ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به سبب عدم انجام تعهدات متقاضیان، خلع ید و به سرمایه گذاران جدید واگذار شد.

منبع: