دبیرکل اتاق ایران و عراق: صادرات به عراق نه تنها کاهش نیافته که رشد مثبت دارد

به گزارش اجاره، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق می گوید که بر خلاف برخی گمانه زنی ها، نه تنها صادرات ایران به عراق کاهش نیافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هم یافته است.
جهانبخش سنجابی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: در ایام گذشته هیچ تغییری در فرآیند انتقال ارز از عراق به وجود نیامده و تجار و صادرکنندگان ایران مثل گذشته به انتقال ارز ناشی از صادرات به داخل و رفع تعهد ارزی اقدام می کنند.
وی در رابطه با خبر انتشار یافته در یکی از خبرگزاری ها در رابطه با محدودیت تازه ارزی در عراق بیان نمود: این خبر به هیچ عنوان حقیقت ندارد و هیچ مشکل جدیدی در این حوزه به وجود نیامده است. تحرکات اخیر فدرال رزرو آمریکا و کاهش عرضه دارو در بازار عراق هم ا بر صادرات ایران تاثیری ندارد و تنها به ایجاد مشکل برای مصرف کننده عراقی و گران تر شدن کالا برای آنها منجر خواهد شد.
دبیرکل اتاق ایران و عراق افزود: مجموعه عوامل محیطی مانند کاهش مزیت رقابتی ترکیه، بهبود روابط با عربستان سعودی و کشورهای منطقه در مجموع چشم انداز مثبتی پیش روی توسعه روابط تجاری ایران و عراق قرار داده و عبور از عدد ۱۰ میلیارد دلار تا آخر سال بطور قطع قابل وصول خواهد بود.
وی بار دیگر تصریح کرد که خبر محدودیت جدید در راه تجارت یا انتقال ارز از عراق به هیچ عنوان حقیقت ندارد و تکذیب می شود.

منبع: