رئیس شورای عالی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور: مالیات داروی تلخی است که باید به اقتصاد کشور خورانده شود

به گزارش اجاره، لرستان رئیس شورایعالی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: مالیات داروی تلخی است که باید به اقتصاد کشور خورانده شود.
محمد مسیحی امروز ۲۸ مرداد در آئین تکریم و معارفه مدیران کل امور مالیاتی لرستان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن اشاره به تاثیرپذیری سیستم بانکی در اقتصاد کشور، اظهار نمود: بهترین تأمین ابزار مالی، مالیات است و همه دولت ها در سطح دنیا اگر در یک مبحث اقتصادی با هم اشتراک نظر داشته باشند، بطور قطع مالیات است.
رئیس شورایعالی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه تاثیرپذیری و تاثیرگذاری بانکها در اقتصاد مغفول مانده است، اضافه کرد: مالیات بهترین ابزار تأمین مالی است اما، این مورد از زمختی و سختی کار در حوزه مالیات کم نمی کند.
مسیحی تصریح کرد: به تعبیر یکی از اقتصادانان برتر کشور؛ مالیات داروی تلخی است که باید به اقتصاد کشور خورانده شود و این اهمیت کار همکاران مالیاتی را در سازمان امور مالیاتی برجسته تر می کند خصوصا در این سال هایی که ما به واسطه تحریم های ظالمانه با محدویت هایی در فروش نفت روبه رو بودیم.
وی افزود: نظام مالیاتی کشور در سالهای اخیر اقدامات زیادی را برای تعالی نظام مالیاتی انجام داده اما، بطور قطع بحث فرهنگ سازی مالیات مقدمه همه این باورها است.
رئیس شورایعالی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به یکی از مقدمات واجب توسعه نظام مالیاتی، اضافه کرد: دیجیتالی شدن نظام مالیاتی، هوشمندسازی نظام مالیاتی و تقویت اعتماد و اطمینان، در سایه فرهنگ سازی مستمر است.

منبع: