خاصیت کاملا خودران تسلا به شکل حق اشتراک ماهانه عرضه می شود

اجاره: شرکت خودروسازی تسلا موتورز اعلام نمود دسترسی به خاصیت ˮکاملا خودرانˮ خودرو های برقی این شرکت با پرداخت حق اشتراک به مبلغ ۷ هزار دلار امکان پذیر خواهد بود.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، “ایلان ماسک” مدیر عامل شرکت تسلا موتورز تأیید کرد که سیستم “کاملا خودران” این شرکت بعنوان اشتراک ماهانه در اواخر سال جاری قابل دسترسی خواهد بود.
تسلا چندین سال است که سخت افزارهای لازم را برای خاصیت های خودران خود روی خودرو های تسلا نصب می کند که به تسلا این امکان را داده است تا سیستم های “اتوپایلت”(Autopilot) و “کاملا خودران”(Full Self-Driving) یا “FSD” خودرا به صورت عرضه کارخانه ای یا به شکل عرضه به روزرسانی عرضه نماید.
در اصل به این معنا است که حتی اگر خودرو در هنگام تحویل از کارخانه دارای این خاصیت ها نباشد، می توان برای فعال کردن آنها حق اشتراک پرداخت کرد تا این توانایی ها روی خودرو فعال شوند.
در ماه فوریه سال قبل میلادی، تسلا برای نصب سخت افزارهای لازم برای خاصیت اتوپایلت، ۳۰۰۰ دلار و برای “FSD” ۵۰۰۰ دلار در ازای هر خودرو هزینه کرده است.
سیستم “اتوپایلت”، خودرو را قادر می سازد عملکردهایی مانند در یک خط(لاین) ماندن، همگام شدن با جریان ترافیک و جلوگیری از برخورد با عابر پیاده را انجام دهد.
سیستم “FSD” نیز همه این کارها را انجام می دهد و علاوه بر آن، امکان پارک خودکار و خاصیت فراخواندن خودرو در پارکینگ را به مشتری ارائه می دهد.
حالا برای افرادی که خودرو های تسلا را دست دوم خریداری می کنند و خاصیت “FSD” روی آنها فعال نیست، هفت هزار دلار می تواند مبلغ زیادی باشد. بنا بر این “ایلان ماسک” اعلام نمود فعال کردن این سرویس بعنوان یک سرویس حق اشتراکی تا آخر سال جاری امکان پذیر خواهد بود.
وی اظهار داشت: دیدگاه ما این بود که “FSD” را بعنوان یک آپشن در دسترس قرار دهیم. به نظر ما، خرید “FSD” یک سرمایه گذاری برای آینده است و ما اطمینان داریم که مشتری از این سرمایه گذاری پشیمان نمی گردد. حدس من این است که “FSD” چیزی است که مردم از خرید آن پشیمان نخواهند شد.
تسلا همین طور تاکید کرد که پرداخت این هزینه برای اشتراک سیستم “FSD” کمترین پرداخت ماهانه برای چنین سیستمی خواهد بود.

منبع: