تعیین قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی در دستور کار قرار گرفت

اجاره: دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات اظهار داشت: بزودی جلسه ای با حضور مسئولان این انجمن و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره قیمت فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات تصمیم گیری می گردد.

با توجه به تغییر در بازار ارز و اتخاذ تصمیم دلار تک نرخی برای واردات کالاها، بازار محصولات وارداتی میزبان نوسانات قیمتی بود. یکی از این محصولات لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات است که مصرف کنندگانش با افزایش قیمت در مواردی رو به رو شده اند که در این باره حمید مقیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: مبحث افزایش یا عدم افزایش قیمت انواع فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات بزودی توسط انجمن واردکنندگان این فرآورده ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطرح و در این رابطه تصمیم گیری می گردد.

وی ادامه داد: در سال قبل با عنایت به اینکه گمرک قیمت پایه لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات را حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش داد، شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت انواع فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات بودیم.

دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران با اشاره به اینکه مقرر است دومین جلسه این انجمن با مسئولان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ارتباط با مقوله افزایش یا عدم افزایش قیمت انواع فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات برگزار شود، بیان کرد: به صورت حتم هرگونه افزایش قیمت در این حوزه با اعمال نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود.

تصویب افزایش ۱۰ درصدی تعرفه گمرکی لوازم آرایشی

مقیمی با اشاره به اینکه در سال قبل بازار فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات با رکود مواجه بود، اظهار داشت: با عنایت به افزایش قیمت پایه توسط گمرک سال قبل شرایط خوبی در بازار فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات تجربه نکردیم و امسال هم مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که تعرفه گمرکی لوازم آرایشی از ۲۶ به ۳۶ درصد افزایش یابد.

وی درمورد تخصیص و پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات اعلام نمود: تابحال هیچ گونه ارزی به واردکنندگان این حوزه در پرداخت نشده است و قرار بر این بود که با راه اندازی سامانه نیما توسط بانک مرکزی این اتفاق رخ دهد که تابحال چنین مساله ای محقق نشده است.

واردات ۶۰۰ میلیون دلاری آرایشی، بهداشتی و عطریات

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران در مورد میزان واردات رسمی و قاچاق انواع فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات در سال گذشته، هم اظهار نمود: در سال قبل ۶۰۰ میلیون دلار واردات رسمی در حوزه فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات به کشور داشته ایم اما در ارتباط با آمار قاچاق نمی توانیم رقمی را اعلام نماییم و اعداد و ارقام اعلام شده توسط برخی افراد درمورد میزان قاچاق فرآورده های آرایشی، بهداشتی و عطریات غیر واقعی است.