واکنش سخنگوی کمیسیون صنایع به اظهارات وزیر صنعت

اجاره: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت که این کمیسیون از وزیر صنعت دعوت خواهد نمود تا مشخص شود چرا وزیر نمی خواهد اسامی افرادی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی سفارشاتی را ثبت کرده اند، منتشر کند.

ولی ملکی در گفت وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات وزیر صنعت در خصوص اینکه نمی تواند اسامی ثبت سفارش شدگان با ارز دولتی را منتشر کند، اظهار نمود: بنده بعید می دانم وقتی رییس جمهور صحبتی را مطرح کرده باشد وزیر از اجرای آن امتناع کند، بطور قطع وزیر صنعت در بیان این صحبت ها دلایلی را داشته که معتقد می باشد باید اسامی ثبت سفارش شدگان با ارز دولتی را به نهادهای نظارتی همچون مجلس و سازمان تعزیرات داده شود و به صورت عمومی منتشر نشود.

وی در عین حال با اشاره به اینکه دلایل صحبت های وزیر را نمی داند، اظهار داشت: بطور قطع وقتی واحدهای نظارتی اطلاعات دقیقی از اسامی ثبت سفارش شدگان با ارز دولتی داشته باشند، می توانند شرایط را به خوبی مدیریت کنند. مثلا اگر نمایندگان بدانند در حوزه های انتخابیه شان چه کسانی با ارز دولتی سفارشاتی را ثبت کرده اند به نمایندگی از مردم می توانند آن را پیگیری کنند.

ملکی در انتها اظهار داشت: با عنایت به اینکه یکی از کارهای مجلس، نظارت است بطور قطع ما از وزیر صنعت برای بیان دلایلش دعوت خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحبت هایی مطرح کرده که مخالف اعلام اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و کالا وارد کردند، نیست ولی معتقد می باشد که این اسامی باید از جانب نهادهای نظارتی گرفته شود و نمی تواند اسامی ثبت سفارش شدگان را افشا کند چون در این صورت به جنگ بخش خصوصی رفته ایم.