مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اعلام کرد حذف پراید از سرویس مدرسه، آموزش ۲۵ هزار راننده

اجاره: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از ساماندهی حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار راننده سرویس مدرسه برای سال جدید اطلاع داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، علیرضا قنادان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام رانندگان سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: بعد از ابلاغیه وزارت کشور، تمامی پیمانکاران سرویس مدارس متقاضی ملزم به عرضه پروانه فعالیت خود که از جانب شهرداری ها و دهیاری ها شدند. در شهر تهران هم سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران متولی ساماندهی سرویس های مدارس است که برپایه برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای هفته جاری پیمانکاران و متقاضیان می توانند با رجوع به دفاتر هماهنگی امور اداری نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی با بیان این که از یک ماه دیگر هم فراخوان ثبت نام رانندگان و رانندگان سرویس مدارس صادر می شود، اظهار نمود: بطور قطع امسال با همکاری و هماهنگی بیشتر و بهتر که بین شهرداری، سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش انجام شده اولیای دانش آموزان با آسودگی و خیال راحت تری خدمات دریافت می کنند.

به قول مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، در ابلاغیه وزارت کشور در مورد سرویس مدارس مشخصا در یک بند به صورت واضح و صریح قید شده است که پیمانکاران و رانندگان بدون مجوز که در ناوگان سرویس مدارس کار می کنند مرتکب جرائم کیفری شده و می بایست تحت پیگیری قرار گیرند، بنابراین نظارت خویش را در بعد ثبت نام و پس از آن در مرحله ی اجرا دو چندان خواهیم کرد.

وی با بیان این که نظارت سخت گیرانه تری در مورد سرویس مدارس انجام می گیرد، اظهار داشت: امسال ۱۶ خودرو در قالب سرویس مدرسه ساماندهی شدند، اما این در حالی بود که خیلی از مدارس با خروج از ضوابط با خودرو و پیمانکار غیرمجاز همکاری می کردند که خوشبختانه برپایه ابلاغیه وزارت کشور این مساله کاهش خواهد یافت و به نظر می آید امسال ۲۰ تا ۲۵ هزار خودرو در قالب سرویس مدرسه ساماندهی گردد.
قنادان در مورد حذف پراید از سیستم سرویس مدرسه اظهار داشت: پراید در سال های گذشته مبنای عرضه خدمات بود به همین علت نمی توانیم به یکباره خدمات این خودرو را حذف کرده و دچار خدشه نماییم بنابراین طبق توافق با آموزش و پرورش “حذف پراید” از سیستم سرویس مدرسه در فرآیند دو تا سه ساله رخ می دهد تا به مرور پراید در سرویس مدرسه کمتر استفاده و در نهایت از ناوگان سرویس مدارس حذف شود.