۱ و نیم میلیون پوشک کشف شده هنوز وارد بازار نشده!

اجاره: رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز با اشاره به اینکه اخیراً یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوشک احتکار شده در البرز کشف شد اظهار داشت: ورود این پوشک ها به بازار تأثیر زیادی بر قیمت ها می گذارد اما از ۴۵ روز پیش تابحال این کار انجام نشده است.
حمید کریمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به اینکه چرا با وجود کشف انبارهای مختلف احتکار کالا و مواد غذایی در استان البرز، اما کاهشی در قیمت ها مشاهده نمی گردد اظهار داشت: بخش زیادی از این کالاهای کشف شده هنوز وارد بازار نشده است.
کریمی اضافه کرد: مثلاً یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوشکی که اخیراً در استان البرز کشف شد با گذشت یک ماه و نیم همچنان در انتظار قیمت گذاری سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان است تا در بازار توزیع شود.توزیع این میزان پوشک تأثیر زیادی بر قیمت ها خواهد گذاشت و احتمالاً طی هفت روز آینده این کار صورت گیرد ولی در هر حال تصمیم نهایی با سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در مورد بالا بودن میزان احتکار در استان البرز هم اظهار داشت: مجاورت استان با تهران و وجود فضاهایی که مشابه آن در تهران وجود ندارد سبب به وجود آمدن چنین شرایطی شده است.
وی تصریح کرد: در چنین روزهایی که بازار به کالا نیاز دارد کسانی که دست به احتکار نیازهای مردم می زنند از داعش هم بدتر عمل می‎ کنند؛ این در واقع یک خودتحریمی است که ما خودمان بر خودمان اعمال می کنیم؛ محتکران انسانیت ندارند که در این شرایط به فکر چنین سودجویی هایی هستند اما در هر حال در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.
کریمی از رفتار مردم در این شرایط هم انتقاد نمود و اظهار داشت: احتکار خانگی هم در به وجود آمدن مشکلات موثر بوده است؛ وقتی فردی بیشتر از نیاز خود خرید و در خانه انبار کند زندگی برای سایر مردم دشوار می شود؛ چه ضرورتی دارد کسی چند تن برنج در خانه نگهداری کند یا به جای یک قوطی رب گوجه چند بسته خریداری کند؛ اینهاست که ما را گرفتار می کند و بقیه را هم رنج می دهد.
پیش از این مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در شهریور ماه به ایسنا اظهار داشته بود: پوشک هایی که طی روزهای اخیر از انبارهایی در استان البرز کشف شد بزودی در بازار توزیع می گردد و طی دو هفته آینده نرخ رسمی و قانونی توزیع کالاهای کشف شده در بازار مشخص خواهد شد.
علی اکبر مختاری همینطور اظهار داشته بود: مکان های توزیع هم مشخص و به مردم اعلام خواهد شد و وجوه حاصل از فروش کالاهای کشف شده هم فعلا به حساب های دادگستری واریز می گردد تا تکالیف پرونده ها مشخص شود.
قیمت پوشک بچه در ماه های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است؛ برخی کارشناسان اقتصادی دلیل آنرا مشکلات تاخیر در ترخیص مواد اولیه تولید و تغییر نرخ ارز اختصاصی برای واردات می دانند که مردم و خریداران این محصولات را با چالش و دغدغه هایی روبه رو کرده است.